Pressdag med Nils van der Poel

Tisdagen den 18:e januari finns möjlighet att få göra individuella intervjuer med Nils van der Poel. Detta tillfälle blir den sista möjligheten att intervju Nils innan avresan till Peking.
Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.
Foto: Bildbyrån Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.

Nu öppnar vi upp dörren till digitala intervjuer med Nils van der Poel

Vi vet att många vill träffa och göra intervjuer med Nils van der Poel. Som vi tidigare har kommunicerat så har vi valt att hålla en "låg profil". Nils har valt att fokusera på att förbereda sig på bästa sätt inför kommande Olympiska spel i Peking. Med tanke på det rådande läget i världen med hög smittspridning så genomförs alla intervjuer digitalt.

Datum: 18:e januari

Start: 8:00 med en gemensam uppstart

Vi kommer att avsätta max 2 timmar för intervjuer under denna dagen. Därmed kan tiden för intervjuer bli reducerat. Detta baseras på hur många journalsiter som väljer att deltaga.

Anmälan till intervju med Nils

Skicka ditt för och efternamn samt mail till mattias.hadders@swesports.org för deltagande. Du kommer att få en slottid då din tid för intervju med Nils sker. Om du avser att deltaga och fått en slottid men inte dyker upp, så kommer du inte kunna behålla din tid för ett senare intervju.

Övrigt

Det har kommit till vår kännedom att många journalister försöker få tag på Nils släktingar för exklusiva intervjuer. Nils har en tydlig önskan om att låta hans släktingar får vara i fred. Nils släktingar önskar heller inte att vilja ställa upp på intervjuer som berör Nils. Vi hoppas att alla journalister respektererar detta och låter därför Nils släktingar stå utanför.

Undvik att kontakta Nils för möjlighet till en exklusiv intervju. All kontakt mellan Nils och media hanteras av undertecknad. Har ni frågor som är riktade till Nils så kontakta Mattias i första hand.

I samband med OS så är det SOK genom Lars Markusson och hans team som kommer bistå Nils och förbundet.

Välkomna med din anmälan!

Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.
Foto: Bildbyrån Bilden får inte laddas ner och användas av tredje part.