ISS och Trafikverket inleder omfattande partnerskap

Trafikverket väljer ISS som leverantör och partner inom lokalvård och servicetjänster. Det nya avtalet är värderat till 150 MSEK per år och cirka 200 ISS-medarbetare inom flera tjänsteområden kommer att arbeta för myndigheten. Uppdraget är rikstäckande och innefattar ca 150 platser på totalt 195 tusen kvm.

Nu står det klart att ISS vunnit Trafikverkets upphandling av 17 tjänster inom lokalvård och service; post och gods, fastighetsskötsel, avfallshantering, reception, support, fordon, konferens med mera.

– Vi är oerhört stolta över detta nya partnerskap, ett uppdrag som passar oss utmärkt. ISS är ett rikstäckande bolag med medarbetare i hela landet. Vi värdesätter ett nära partnerskap för att tillsammans få till de absolut bästa leveranserna med fokus på attraktiva arbetsplatser, innovation, flexibilitet, hållbarhet och proaktivitet. Nu ser vi fram emot att komma i gång och har redan startat upp en omfattande rekrytering, säger Andreas Thorling, vd ISS Sverige.

Det nya avtalet börjar gälla den 1 november 2022 och sträcker sig över fyra år med möjlighet till förlängning ytterligare två år.

Om Trafikverket

Trafikverket är en svensk statlig förvaltningsmyndighet med huvudkontor i Borlänge, och regionkontor i Luleå, Gävle, Stockholm, Eskilstuna, Göteborg och Kristianstad. Trafikverkets uppdrag är att ansvara för den långsiktiga infrastrukturplaneringen för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart samt för byggande och drift av statliga vägar och järnvägar.