Fundler

Ny marknadschef och säljchef till Fundler

Den digitala investeringstjänsten Fundler rekryterar Joel Grännby som ny marknadschef och Marie Beck som ny säljchef. De två nyckelrekryteringarna är ett strategiskt steg för bolaget i att växla upp takten ytterligare.
Marie Beck och Joel Grännby

I mitten av augusti tillträdde Joel Grännby tjänsten som ny marknadschef på Fundler. Joel kommer närmast från rollen som head of digital sales på Danske Bank där han ansvarade för marknadsföring och försäljning i digitala kanaler. Tidigare har han bland annat jobbat som säljchef på Oneflow och som affärsutvecklare inom telecom.

– Det som lockar mig med Fundler är att det är så otroligt viktigt för alla att ha en plan för hur man vill investera sina pengar för att få dem att växa över tid. Inte minst nu när det är tuffare tider. Det har blivit enklare att investera men enkelt betyder inte alltid bra. Fundler kombinerar enkelheten med en otroligt bra förvaltning, vilket skapar ett stort värde för våra kunder, säger Joel Grännby.

Hans tydliga fokus initialt är att få bolaget att tydliggöra den digitala kundresan i linje med bolagets strävan efter att ge fler tillgång till digitala investeringar.

– Vi gör mycket bra idag i våra egna kanaler för att sprida kunskap om investeringar, genom vår sparekonom, i vår podd och i bloggen. Vi vill knyta ihop det med att visa hur enkelt det är att komma igång och hur starkt våra portföljer står sig jämfört med alternativa investeringar.

Marknadsteamet jobbar nära säljteamet, som leds av Marie Beck i rollen som säljchef. Marie tillträdde rollen i mitten av augusti och kommer närmast från Swedbank och rollen som head of operational excellence. Nu ser hon fram emot att jobba i ett litet snabbfotat bolag.

– Jag har jobbat på lite mindre bolag tidigare och gillar när det går snabbt från idé till beslut. Fundlers produkt ligger helt rätt i tiden och jag ser fram emot att jobba med partnersamarbeten och samarbetet inom sälj och rådgivning, säger hon.

Marie Beck har tidigare varit chef för private banking på Avanza. Hon har också jobbat som säljchef för SPP och PP pension.

– Joel och Marie är ett mycket välkommet tillskott i Fundlers ledning och kommer med sin kunskap och långa erfarenhet kunna bidra stort i arbetet med Fundlers fortsatta tillväxtresa, säger Anna-Lena Wretman, vd på Fundler.

Om Fundler

Stockholmsbaserade Fundler AB startade 2015 och uppfyller Finansinspektionens regler för oberoende investeringsrådgivning. Fundler hjälper både privatpersoner och företag med investeringsrådgivning och ger alltid provisionen från fondbolagen direkt till kunderna. Läs mer på www.fundler.se

Marie Beck och Joel Grännby

Fundler