Löf

Löf lanserar ny karriärssida

Idag sjösätter Löf sin nya karriärssida. Den nya sidan syftar till att underlätta de olika rekryteringsbehoven inom bolaget. Bland annat genom ett mer modernt och tillgängligt användargränssnitt.

– Genom att samla all information som på olika vis berör vår rekrytering på en och samma sida, gör vi det nu enklare och tydligare för våra rekryteringskandidater. Vår nya karriärssida kommer att utgöra en samlingsplats för alla våra framtida rekryteringsbehov, säger Henrik Cronmark, HR-chef vid Löf.

Utgångspunkten för Löfs nya karriärssida är en kandidatrelaterad och nyttobaserad webbplats. Vilket innebär att bolaget valt att sätta kandidaternas behov i fokus. Den nya karriärssidan får dessutom ett mer modernt gränssnitt.

– Utöver ett mer modernt och tillgängligt gränssnitt kommer vår nya karriärssida också att gå mer i linje med vårt rekryteringssystem. Vilket i sin tur innebär att rekryteringsprocessen blir både smidigare för oss och för våra kandidater, säger Henrik Cronmark.

Löfs nya karriärssida blir samtidigt mer tillgänglig för användare i mobiltelefoner och surfplattor.

Fakta – Löfs nya karriärssida

Löfs nya karriärssida återfinns via https://lof.varbi.com/

Löf
Swedenborgsgatan 20A

08-551 010 00https://lof.se/

Löf – En patientförsäkring för alla

Löf är Sveriges ledande försäkringsbolag inom patientförsäkringar. Inom vårt samhällsuppdrag ingår både att utreda men också lämna ersättning till de patienter, våra kunder, som skadas inom den svenska vården.

Löf har dessutom ett särskilt uppdrag från sina ägare, landets 21 regioner, att verka för att på olika vis förebygga antalet skador inom den svenska vården. De skadeförebyggande insatserna kan handla om alltifrån att genomföra olika former av nationella utbildningsinsatser, till att stötta olika forskningsprojekt. Löf har dessutom ett nära samarbete med vårdens olika professioner.

Under 2021 tog Löf emot över 18.000 skadeanmälningar, och betalade ut strax över 600 miljoner kronor i ersättning till patienter och efterlevande.

För vidare information - besök https://www.lof.se

Följ Löf

Senaste pressmeddelandena från Löf