SvD skapar nytt premiumkoncept för annonsörer

– Det här formatet är något som både vi själva och annonsörerna väntat på och efterfrågat. Nu är det på plats, välgjort och genomtänkt, och jag ser med stor spänning fram emot vad det kommer att ge för utfall, för annonsörerna självklart, men också för läsarna, säger Denise Backman, annonsansvarig på SvD.
SvD Native Premium har tagits fram för att maximera impact i en miljö som är rätt för just den kampanj och det varumärke som står i fokus. Innehållet tas fram av Schibsted Brand Studio och är alltid skräddarsytt för att nå högsta engagemang och uppmärksamhet, dessutom följs kampanjerna upp med djupgående data.
– Vi har sedan en tid tillbaka jobbat med Native Premium på Aftonbladet och Omni och sett väldigt goda resultat där. Jag är glad att vi nu kan ta ett vidareutvecklat nativekoncept till Svenska Dagbladet. Det gör att vi på ett helt nytt sätt kan nå en eftertraktad målgrupp – för många annonsörer Sveriges mest attraktiva – och det i en av Sveriges mest trovärdiga kontexter, säger Max Schüler, Director, Schibsted Brand Studio.
SvD Native Premium kan beskrivas som en annons i long read-format. Det ska vara en annonsprodukt som andas hög kvalitet, med målet att nå lång lästid, högt engagemang och många läsare. Innehållet skräddarsys efter kundens KPI:er med ambitionen att leverera den kraftfullaste nativeprodukten på marknaden.
– Vi tror att det här kommer att flytta fram positionerna för både oss och våra annonsörer, men också våra läsare. Vi erbjuder en annonskontext som stärker varumärken och får konsumenterna att vilja betala mer. Och våra läsare, som inte bara är köpstarka utan också framåtlutade och engagerade, får ta del av ett annonsbudskap som kan tillföra något i deras vardag, säger Denise Backman.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Denise Backman, annonsansvarig, SvD. Telefon: 070-869 80 08. E-post:denise.backman@svd.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Svenska Dagbladet är ett av våra mediehus.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum