Vend

SvD skapar nytt premiumkoncept för annonsörer

Dela
Svenska Dagbladet tar nu nästa steg för att stärka tidningens digitala erbjudande till annonsörer och läsare – SvD Native Premium. Det nya nativeformatet, som tagits fram tillsammans med Schibsted Brand Studio, innehåller ett välproducerat innehåll med mål att nå lång lästid och hög impact hos en av Sveriges mest attraktiva målgrupper.
SvD:s nya nativeformat innehåller ett välproducerat innehåll med syfte att nå lång lästid och hög impact hos en av Sveriges mest attraktiva målgrupper.
SvD:s nya nativeformat innehåller ett välproducerat innehåll med syfte att nå lång lästid och hög impact hos en av Sveriges mest attraktiva målgrupper.

– Det här formatet är något som både vi själva och annonsörerna väntat på och efterfrågat. Nu är det på plats, välgjort och genomtänkt, och jag ser med stor spänning fram emot vad det kommer att ge för utfall, för annonsörerna självklart, men också för läsarna, säger Denise Backman, annonsansvarig på SvD.

SvD Native Premium har tagits fram för att maximera impact i en miljö som är rätt för just den kampanj och det varumärke som står i fokus. Innehållet tas fram av Schibsted Brand Studio och är alltid skräddarsytt för att nå högsta engagemang och uppmärksamhet, dessutom följs kampanjerna upp med djupgående data.

– Vi har sedan en tid tillbaka jobbat med Native Premium på Aftonbladet och Omni och sett väldigt goda resultat där. Jag är glad att vi nu kan ta ett vidareutvecklat nativekoncept till Svenska Dagbladet. Det gör att vi på ett helt nytt sätt kan nå en eftertraktad målgrupp – för många annonsörer Sveriges mest attraktiva – och det i en av Sveriges mest trovärdiga kontexter, säger Max Schüler, Director, Schibsted Brand Studio.

SvD Native Premium kan beskrivas som en annons i long read-format. Det ska vara en annonsprodukt som andas hög kvalitet, med målet att nå lång lästid, högt engagemang och många läsare. Innehållet skräddarsys efter kundens KPI:er med ambitionen att leverera den kraftfullaste nativeprodukten på marknaden. 

– Vi tror att det här kommer att flytta fram positionerna för både oss och våra annonsörer, men också våra läsare. Vi erbjuder en annonskontext som stärker varumärken och får konsumenterna att vilja betala mer. Och våra läsare, som inte bara är köpstarka utan också framåtlutade och engagerade, får ta del av ett annonsbudskap som kan tillföra något i deras vardag, säger Denise Backman.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Denise Backman, annonsansvarig, SvD. Telefon: 070-869 80 08. E-post:denise.backman@svd.se
 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

SvD:s nya nativeformat innehåller ett välproducerat innehåll med syfte att nå lång lästid och hög impact hos en av Sveriges mest attraktiva målgrupper.
SvD:s nya nativeformat innehåller ett välproducerat innehåll med syfte att nå lång lästid och hög impact hos en av Sveriges mest attraktiva målgrupper.
Ladda ned bild
Denise Backman, annonsansvarig, SvD. Foto: Emma-Sofia Olsson/SvD
Denise Backman, annonsansvarig, SvD. Foto: Emma-Sofia Olsson/SvD
Ladda ned bild

Om

Vend
Vend
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Svenska Dagbladet är ett av våra mediehus.

 

 

Följ Vend

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Vend

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye