Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Tre år av Sveriges nöjdaste kunder!

Dela
Med ett kundnöjdhetsbetyg på 75,4 enligt Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning tar Clockwork återigen - för tredje året i rad – hem utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder i bemanningsbranschen 2023. Det innebär en ökning med hela två enheter jämfört med förra året, samtidigt som Clockwork tar större kliv framåt än övriga aktörer i branschen och utses också av kunderna till det mest hållbara företaget inom branschen.

2021, 2022 och nu 2023. Det faktum att Clockwork återigen har Sveriges nöjdaste kunder gör Clockworks vd Petter Lundgren både stolt och rörd. I år toppar Clockwork dessutom inte enbart listan över de nöjdaste kunderna, Clockwork är även bäst när det gäller hållbarhetsranking.
– Att vi år efter år får med oss medarbetarna på tåget och fortsätter leverera hög kvalitet och god service till våra kunder är otroligt häftigt att få uppleva. När vi fick utmärkelsen första gången trodde jag att vi var på toppen av vår resa men det här visar att det hela tiden finns så mycket mer att göra. Det är extra kul att se att vårt målmedvetna arbete inom hållbarhet ger resultat för oss och våra kunder, säger Clockworks vd Petter Lundgren.

Det finns många faktorer som ligger bakom framgången. Tydliga målsättningar, stark lokal förankring och ett nära ledarskap är några av dem. För ett och ett halvt år sedan genomförde Clockwork en större omorganisation vilket gav bolaget större möjligheter att arbeta med kvalitet i alla fem verksamhetsområden.

– Vår strategi bygger på att vi är nära och aktiva i dialogen med våra kunder för att vara ett bra stöd när det blåser. När konkurrensen om kandidaterna hårdnar under lågkonjunktur är det ännu viktigare att vi fortsätter leverera hög kvalitet. Med stora kontor och över 150 medarbetare säkerställer vi snabba tillsättningar på alla våra marknader, menar Petter Lundgren.

Branschen har återhämtat sig
SKI:s årliga undersökning kring hur företag upplever sina bemanningsbolag har under de senaste åren präglats av effekter av pandemin och ekonomisk oro. Nu konstaterar SKI att branschen återhämtat sig bra och att kundnöjdheten fortsätter ligga på höga nivåer.
– Kundernas utmaning med sina bemannings- och rekryteringsbehov har varierat under de senaste åren. Förra året var behovet stort kring att hitta och attrahera rätt kandidater och planera för framtida behov. Nu är det mer kring att behålla och utveckla nya medarbetare. De förbättrade omdömen som branschen får av sina kunder indikerar att man lyckats ganska bra med att hantera de förändrade behoven, säger Johan Parmler, vd Svenskt Kvalitetsindex.

Hållbarhet fortsatt viktigt

En av parametrarna i SKI:s undersökning är hållbarhet och här Clockwork bäst i klassen jämfört med sina konkurrenter. Petter Lundgren menar att det är ett resultat av många års gediget arbete med att leverera jämställda kandidaturval till sina kunder och att hjälpa fler från utanförskap till innanförskap.

– För många av våra kunder är hållbarhet otroligt viktigt. Kraven ökar framför allt på social hållbarhet och hos flera kunder har vi idag helt jämställda leveranser mellan kvinnor och män. Vi har också öppnat ett kontor i Rinkeby där vi jobbar med att minska utanförskapet genom att säkerställa att fler får jobb. Det finns flera exempel på hur vi aktivt agerar för att öka jämställdheten i näringslivet och hjälpa fler arbetslösa till sysselsättning, säger Petter Lundgren.


I år har Clockwork tagit fram sin tredje frivilliga hållbarhetsrapport.
– Det är ett sätt att säkerställa att hållbarhetsarbetet hela tiden går åt rätt håll och att vi som bolag lever upp till de uppsatta målen.


Petter och hela Clockwork ser SKI-mätningen dels som ett kvitto på hårt arbete, dels som ett underlag som hjälper bolaget att bli ännu bättre.
– Mätningen visar vad kunderna har för förväntningar och var vi kan utvecklas för att fortsätta skapa värde för våra kunder. Det är viktigt att vi aldrig blir nöjda utan hela tiden fortsätter sträva framåt. Alla Clockworkers är helt fantastiska när det kommer till att göra det lilla extra för våra kunder och det är grunden till att vi lyckas så bra, avslutar Petter. 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Holmgatan 22
791 71 Falun

0200 11 11 13https://clockworkpeople.se/

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i över tjugo städer från norr till söder.


Läs mer på www.clockworkpeople.se

Följ Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

En insats som gör skillnad - Clockwork stöttar Skellefteå kommuns initiativ för en bättre framtid.9.12.2024 10:38:49 CET | Pressmeddelande

Norra Sverige står inför en avgörande utmaning. Flera hundra högutbildade tredjelandsmedborgare riskerar att förlora sina arbetstillstånd. För många av dem handlar det inte bara om att lämna sina jobb – utan om att riva upp sina familjers liv. De kan tvingas återvända till länder där de saknar trygghet och i värsta fall där konflikter eller krig råder.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye