Clockwork bjuder in till höstens stora rekryteringsträff

I september arrangerar Clockwork tillsammans med framstående arbetsgivare som Microsoft, Furuviksparken och Kungsberget en rekryteringsmässa i centrala Gävle och Sandviken. Mässan erbjuder en unik möjlighet för besökare och företag att nätverka och knyta värdefulla kontakter.

Mässan är öppen för alla som är intresserade av att utforska framtida karriärmöjligheter. Clockwork har redan mottagit över 100 anmälningar och räknar med att välkomna totalt runt 300 personer.

Flertalet av regionens mest attraktiva arbetsgivare stödjer hållbar kompetensförsörjning på Clockworks rekryteringsmässa, som väntas locka runt 300 besökare, vilket gläder Petter Lundgren, vd på Clockwork.

-Vi ser många tecken på att konjunkturen är på väg att vända och att regionens arbetsgivare förbereder sig på att börja anställa igen. För att kunna minska segregationen i samhället behöver vi arbetsgivare hjälpas åt. Därför är det extra roligt att så många företag som brinner för social hållbarhet vill komma till oss för att träffa över 300 besökare, säger Petter.

Hållbar kompetensförsörjning i alla produktområden
Clockwork är en fullserviceleverantör inom hållbar kompetensförsörjning och erbjuder träffsäker matchning, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Clockwork är inom sitt produktområde matchning en framgångsrik leverantör av "Rusta och matcha", en tjänst för arbetssökande som har varit inskrivna på Arbetsförmedlingen under en längre tid. Genom ett välplanerat samarbete mellan alla företagets produktområden skapar Clockwork en plattform för deltagarna inom rusta och matcha att öka sina chanser att få ett jobb i flera branscher.

Från utanförskap till arbete
Clockwork är en viktig kraft i samhällets hållbarhetsomställning och arbetar aktivt för att främja hållbar kompetensförsörjning. Höstens rekryteringsmässa är en del av företagets initiativ för att hjälpa människor att gå från utanförskap till innanförskap och på så sätt bidra till en långsiktigt hållbar arbetsmarknad i regionen. Daniel Särkioja, jobbkonsult på Clockwork, förklarar:

-Vi tror på kraften i mötet mellan människor och vill därför skapa ett forum där arbetssökande och arbetsgivare kan mötas. Vad du har gjort tidigare är inte det viktigaste – det är ditt engagemang och din potential som räknas. Därför vill vi erbjuda en plattform där du kan visa upp just detta, berättar Daniel.

Mer information om anmälan hittar du nedan

Rekryteringsträff Gävle

När: Måndag 9 september klockan 10:00-11:30

Plats: Clockwork Gävle, Nygatan 12 (våning 4)

Anmäl dig här!

Rekryteringsträff Sandviken

När: Måndag 9 september klockan 14:00-15:00

Plats: Clockwork Sandviken, Köpmangatan 18

Anmäl dig här!

Bland de deltagande företagen finns:

Citygross, Microsoft, Kungsberget, Enerco, Gästriklands Privata Hemtjänst, Furuviksparken, Gasklockorna, The Loco, Xzakt Kundrelation, Städtjänst, Humana. Vissa företag finns representerade på endast en ort.

Om oss

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Norrköping i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se