Enormt intresse inför Clockworks teknikkväll för tjejer

Efter de stora succéerna med teknikkväll för tjejer på andra orter, arrangerar Clockwork återigen eventet– denna gång i Gävle. Med fokus på att inspirera och locka fler kvinnor till industrisektorn bjuder Clockwork in allmänheten och flera stora industrikunder till sina lokaler på stortorget i Gävle. Efter att anmälan varit öppen en dryg vecka har redan över 90 tjejer anmält sig.

Clockwork Bemanning & Rekrytering arrangerar frekvent populära evenemang inom utbildning, rekrytering och hållbarhet i de regioner de verkar, det i syfte att säkerställa att långisktig hållbar komptesnförsörjning inom regionen. Teknikkvällen är ett unikt koncept som syftar till att stärka jämställdheten inom industrisektorn som väckt enormt intresse från både kunder och deltagare. Linus Forslund, Produktchef för Clockworks industriaffär tror att det stora intresset bygger på flera faktorer.

-Att intresset är så högt i just Gävle tror jag beror på att vi har etablerat oss som en viktig aktör i regionen inom hållbar och innovativ kompetensförsörjning. Det är vårt fjärde teknikevent här, och vi ser ett växande engagemang från både företag och allmänheten. Många börjar förstå vikten av att påverka jämställdheten inom industrisektorn. Den nuvarande konjunkturen gör att fler söker alternativa karriärvägar, vilket öppnar upp för nya möjligheter. För industrin är detta en fantastisk chans att visa upp sig och attrahera talanger från en ny målgrupp, säger Linus.

Evenemanget bygger vidare på de tidigare framgångar och syftar till att ge tjejer möjligheten att nätverka, delta i praktiska workshops, lyssna på inspirerande föreläsningar och lära sig mer om karriärmöjligheterna inom teknikbranschen. Bland de deltagande företagen finns bla Microsoft, Atlas Copco och Billerud Korsnäs. Anmälan är öppen för allmänheten fram till början av november.

Teknikkväll för tjejer anordnas den 12:e november på Clockworks kontor i Gallerian Nian i Gävle. Är du intresserad av att delta? Anmäl dig via länken:

Om oss

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Göteborg i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se