Sven Ingvars adderar datum på höstturnén, släpper ny musik och är klara för Allsång på Skansen

Sven Ingvars förgyller årets midsommarafton med att släppa en ny sommarljuv singel kallad "En tidig sommarmorgon". Låten är skriven av Thorleif Styffe och Sven-Erik Magnusson (Oscar Magnussons pappa) samt producerad av Christoffer Lundquist. Nu är de också officiellt att Sven Ingvars medverkar i Allsången den 4 juli, vi får höra både nytt och gammalt då de kommer att medverka med flertalet låtar även i Allsångens playsändning. Sven Ingvars laddar för turnépremiär nästa fredag i Orsa, Folkets Park Skeer, men ny är det också klart att de adderas ytterligare ett datum till höstens turné "personligt" så premiären sker 5 oktober på Rival i Stockholm.
Fotograf: Håkan Bylund

Sven Ingvars låtskatt är enorm, och kanske är det variationen, det musikaliskt genreöverskridande som gjort att så många från olika generationer tagit till sig just musiken och den genuina spelglädjen bandet besitter. Sven Ingvars har alltid gått sin egen väg, rak som krokig, och samlat intryck från sin samtid och skapat något alldeles eget och unikt av det.

Passa på att knipa dina biljetter och upplev sommarkvällarna med nysläppt musik men även äldre klassiker live.

Sommarturné

29 juni – Orsa, Folkets Park Skeer. PREMIÄR
30 juni – Uppsala, Parksnäckan
1 juli – Njurunda, Galtströms Herrgård
7 juli – Göteborg, Liseberg
8 juli – Söderköping, Söderköpings Brunn
22 juli – Höga Kusten, Naturscen Skuleberget
27 juli – Borgholm, Solliden
28 juli – Bjärred, Bjerred Station
29 juli – Skillinge, Skillinge Teater
5 augusti – Hällefors, Hellefors Herrgård

I höst bjuder Sven Ingvars in publiken till en personlig konsertupplevelse.

Under den höstturné kommer publiken få uppleva bandet på mer nära håll, en intim konsertupplevelse utlovas. När trösklar sänks mellan artist och publik uppstår något fantastiskt, något personligt och ärligt.

– Vi har, så att säga, längtat efter att spela med mindre bokstäver och låta musiken vara det den är. För oss är det en slags sinnlig jakt på innebörden av uttrycket - i det lilla bor det stora, säger Oscar Magnusson

Höstturné "Personligt" speldatum:

10 december, Växjö, Växjö Konserthus
15 december, Norrköping, Flygeln
16 december, Karlskrona, Konserthusteatern

Köp dina biljetter på www.sveningvars.se

Nu släpps biljetterna till Bo Kaspers Orkester Vinterkonsert 2024 – med exklusiva stopp i Norden3.5.2024 08:15:00 CEST | Pressmeddelande

Efter den stora succén med ”Bo Kaspers Orkester – In Concert”, med slutsålda konserter på Rival i Stockholm under hela förra hösten samt runtom i landet under våren 2024, återvänder bandet nu till Rival med en vinterkonsert. För att möta den stora efterfrågan från Nordens huvudstäder adderas även exklusiva stopp i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.