Booli

Booli ska få fler att hitta bostäder i ny kampanj

Dela

Missa inte halva utbudet av bostäder till salu. Så lyder budskapet i bostadssajten Boolis nya kampanj. Sajten är inte störst sett till trafik, men utifrån antal bostäder till salu samlar de överlägset flest objekt. Ungefär dubbelt så många som konkurrenterna. –Det här har länge varit okänt för vissa bostadsletare, men nu är det dags att fler får upp ögonen för fenomenet snart till salu, menar Josephine Linghammar, marknadschef på Booli.

Att scrolla bland bostäder till salu är något många svenskar gör, oavsett om man vill flytta eller inte. Trots detta missar vissa köpare ungefär hälften av alla bostäder till salu – utan att veta om det. Men det finns ett sätt att hitta fler bostäder, att istället leta med söktjänsten Booli.

- Vissa köpare tror att de kan använda de traditionella annonsplatserna för att se alla bostäder på marknaden idag. Det stämmer inte längre. Fler och fler mäklare väljer bort dessa och publicerar istället objekten i fasen snart till salu på sina egna hemsidor. Och därmed blir de sökbara på Booli, som dessutom är kostnadsfritt, säger Josephine Linghammar, marknadschef på Booli.

På Booli visas Sveriges största samlade utbud av bostäder till salu. Eftersom att Booli är en söktjänst, och inte en annonsplats som tar betalt av säljare för att synas, har de möjlighet att samla in bostäder direkt från mäklarnas hemsidor eller system, både de som är till salu eller de som annonseras som snart till salu.

Fler och fler har förstått fördelen med Booli och sajten har vuxit mycket under de senaste åren. Men eftersom inte alla vet om den stora skillnaden i utbud mellan sajterna, har tydlighet varit ledordet i kampanjen. Genom att visa upp två kartor bredvid varandra – en med bostäder vid texten “Med Booli” och en med hälften av bostäderna vid texten “Utan Booli”, hoppas sajten att budskapet ska vara enkelt att förstå. 

- Många gånger hjälper det att illustrera skillnaden, och ännu hellre låta användare själva jämföra bostäder till salu mellan de olika bostadssajterna. Då blir resultatet många gånger förbluffande tydligt, säger Josephine Linghammar. 

En bostadsmarknad i förändring

En anledning till Boolis stora samlade utbud är det nya fenomenet “Snart till salu”. Det vill säga en slags förmarknad för bostäder som är på väg ut, och som i många fall är till salu och säljs innan de når den vanliga marknaden. Detta har blivit allt vanligare och är idag ofta en naturlig del i säljprocessen. Bostadsmarknaden idag ser med andra ord helt annorlunda ut mot för bara 10 år sedan.  Det är även denna förändring på bostadsmarknaden i stort som Booli lyfter i kampanjen. 

Kampanjen är framtagen tillsammans med SBAB och rullar i Stockholms tunnelbanor, digitala skärmar i Göteborg och Malmö samt i annonser digitalt. 

Kontakter

Bilder

Följ Booli

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Booli

Här är Sveriges mest transparenta mäklare11.4.2024 07:08:00 CEST | Pressmeddelande

I syfte att skapa en tryggare bostadsmarknad presenterar mäklarguiden Hittamäklare årligen en lista över Sveriges mest transparenta mäklare. En utmanande bostadsmarknad ställer höga krav på mäklarbranschen. I år toppar Erik Bysell vid Nestor Fastighetsmäkleri i Stockholm listan över Sveriges mest transparenta mäklare 2023. Han menar att människor i stökiga tider i högre grad söker sig till seriösa aktörer.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye