Tina Thörner tillträder som HR-chef på Moelven Edanesågen

Tina Thörner tillträder som HR-chef på Moelven Edanesågen AB.  Bolaget har 109 anställda och befinner sig mitt i den största investeringen som någonsin genomförts inom Moelven koncernen.

I samband med det har organisationen förstärkts och nuvarande person som har tjänsten idag övergår i en tjänst med fokus hälsa, miljö och säkerhet (HMS).

Full gas för HR
Utöver sin starka karriär som rallykartläsare, efterfrågad föreläsare och projektledare har Tina Thörner löpande utbildat sig och förkovrat sig i de ämnen som ligger henne varmt om hjärtat och där hon har sett att hon kan fortsätta göra skillnad. Intresset för HR området och möjligheten att applicera sina kunskaper och erfarenheter inom just det väcktes för något år sedan och i juni tog Tina sin examen som certifierad personalvetare.

En kulturresa pågår
- Tina Thörner kommer med sitt engagemang, kunskap och erfarenhet samt teoretiska grund bidra till stor skillnad för vår organisation i den spännande kulturresa vi står inför i samband med vår investering och vikten av att driva samt utveckla våra HR-processer. Tinas filosofi går hand i hand med Moelvens aktiva medarbetarskap och aktiva ledarskap. Att hon dessutom har ett stort säkerhetsfokus, hög grad av teknisk förståelse och ett hållbarhetsfokus gör att hon kommer bidra med stor nytta i vår organisation. Jag glädjer mig till vårt samarbete och hälsar henne varmt välkommen till Edanesågen och Moelven, säger Lars-Erik Klas, VD.

Tacksam lagspelare
Tina Thörner är sedan i våras bosatt i Arvika och tillträder tjänsten i september.

- Jag är så oerhört tacksam att få möjligheten att vare en pusselbit i den beundransvärda satsning som Moelven gör i mitt älskade Värmland. För mig har det alltid varit ett välmående och synkroniserat TEAM, som har kul tillsammans som skapar framgångarna. Nu ser jag fram emot att få bidra på alla sätt till utvecklingen och att tillsammans med den övriga organisationen vara med och navigera Moelven Edanesågen in i den önskade framtiden, säger Tina Thörner.

Kontaktuppgifter:
Lars-Erik klas, VD, 073-029 93 25
Tina Thörner, 076 – 822 40 50

Moelven Industrier ASA är en skandinavisk industrikoncern som tillverkar hållbara produkter och tjänster för byggbranschen. 2022 omsatte koncernen 14,4 miljarder NOK och har cirka 3300 medarbetare. Moelvens 34 produktionsbolag är fördelade på 41 produktionsplatser i Norge och Sverige, och är uppdelat i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem.