E-handelsbolaget Happy Green blir en del av Glimja

Dela

Glimja köper Happy Green – det Bonnier News-ägda e-handelsföretaget med fokus på ekologiska produkter inom hälsosegmentet. Glimjas ambition med förvärvet är att nå ut till fler människor med kunskap och produkter som förenklar en hälsosam och hållbar livsstil.

Glimja är en e-handel som erbjuder ett brett sortiment av rena och ekologiska produkter inom livsmedel, kosttillskott, skönhet, familj och hem. Målet är att kunderna ska kunna handla allt de behöver, utan skadliga ämnen och med snabb hemleverans.

– Vi brinner för att hjälpa människor, djur och planet att må bra genom inspiration, kunskap och produkter som förenklar en hälsosam och hållbar livsstil. Därför är vi oerhört glada över förvärvet av Happy Green som gör att vi växer och kan nå ut till fler individer, säger Mikael Boström, vd på Glimja. 

E-handelsbolaget Happy Green grundades av Bonnier News för sex år sedan och fokuserar på försäljning av hälsosamma produkter. Man har sedan starten haft utmaningar med lönsamheten.

– Jag är mycket glad över att vi kan göra den här affären. Genom att bli en del av Glimja-familjen kommer Happy Greens fina produkter att få det sammanhang och ägarfokus de behöver. Jag vill också passa på att tacka Happy Greens avgående vd Torulf Rosvall för hans fina insatser, säger Stina Morlin, affärsområdeschef Bonnier News Logistics & Production.

– Jag är stolt över det vi åstadkommit på Happy Green under de här åren och vill rikta ett stort tack till våra fantastiska medarbetare. Jag vill också tacka våra kunder som väljer att handla hälsosamt och hållbart och lagt över 400 000 order sedan vi startade, säger Torulf Rosvall, grundare och avgående vd Happy Green.

Det planerade förvärvet innebär att Glimja tar över hela Happy Greens verksamhet per den 15 augusti 2023. Happy Greens medarbetare kommer också, genom verksamhetsövergång, att erbjudas anställning hos Glimja.

– Teamet på Happy Green har framgångsrikt inspirerat Sverige till bättre hälsa, och vi välkomnar dem nu varmt in i Glimja-familjen. Vi ser fram emot att kombinera det bästa från båda teamen för att ännu mer bidra till en hälsosammare värld, säger Mikael Boström, vd på Glimja.

Om Glimja:
Glimja är en e-handel med stor kunskap inom hälsa och hållbarhet som erbjuder ett brett sortiment av rena naturliga produkter inom livsmedel, kosttillskott, skönhet, familj och hem. E-handeln har idag lokal närvaro i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Spanien. Ordet "Glimja” är den svenska motsvarigheten till engelskans “thrive”, vilket betyder att blomstra och vara sitt bästa jag. www.glimja.se

Om Happy Green:
Happy Green grundades inom Bonnier News Lifestyle under 2017 och bedriver e-handel inom hälsoområdet. Bolaget med fem anställda har sitt huvudkontor i Stockholm. Vd sedan starten är Torulf Rosvall. www.happygreen.se

Kontakter

Bilder

Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.

Följ Bonnier News

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Bonnier News

Bonnier News köper HSS Media21.2.2024 08:15:05 CET | Pressmeddelande

Bonnier News köper den österbottniska mediekoncernen HSS Media med tidningarna Vasabladet, Österbottens Tidning och Syd-Österbotten. De österbottniska tidningarna kommer att ingå i Bonnier News affärsområde Dagens Nyheter. – HSS Medias tidningar har en nyckelroll för svenskspråkig kultur i Österbotten. Vi tror att Bonnier News och Dagens Nyheter kan skapa goda förutsättningar för en fortsatt utveckling av journalistiken samt en långsiktig utgivning av tidningarna, säger Peter Wolodarski, chefredaktör och affärsområdeschef för Dagens Nyheter.

Växande prenumerationsaffär men minskad vinst för Bonnier News Local 202316.2.2024 09:03:00 CET | Pressmeddelande

Bonnier News Local visar upp en kraftig tillväxt av prenumeranter under 2023 och passerade milstolpen 500 000 kunder. Samtidigt påverkas koncernen av lågkonjunktur, vikande annonsmarknad och extraordinära kostnader för att ställa om verksamheten. Affärsområdets resultat för 2023 är 91 miljoner kronor (Mkr) exklusive extraordinära poster. Efter strukturkostnader och resultatandelar är resultatet 29 Mkr.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye