Bonnier News samarbete med Hjärt-Lungfonden prisat av WAN-IFRA

Bonnier News och Hjärt-Lungfonden stod som vinnare i kategorin “Best Native Advertising Campaign” vid årets WAN-IFRA Digital Media Awards Worldwide i Köpenhamn på måndagskvällen.

Pressbild

I samband med den internationella medieorganisationen WAN-IFRAs (World Association of News Publishers) World Congress, som pågår i Köpenhamn 27-29 maj, belönades Bonnier News igår tillsammans med Hjärt-Lungfonden med ett guld i den prestigefyllda kategorin "Best Native Advertising Campaign”.

Utmärkelsen kommer efter ett samarbete som resulterat i en hyllad native-kampanj där artiklar och TV-inslag kombinerats med en världsunik integrerad lösning för Swish-gåvor. Bakom produktionen står Bonnier News Brand Studio.

– Vi är såklart oerhört stolta över att få detta erkännande från WAN-IFRA. Det här är ytterligare ett bevis på att vårt arbete och engagemang för att skapa kvalitativt innehåll gör skillnad. Men vi är ännu stoltare över att få samarbeta med Hjärt-Lungfonden och vara en del av deras arbete för att rädda liv, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.

Hjärt-Lungfonden samlar in och delar ut pengar till utvald hjärt- och lungforskning för att ge människor ett längre och friskare liv. De arbetar också för att sprida kunskap och driva opinion baserat på forskningens resultat. Hjärt-Lungfonden var också med under galan i Köpenhamn och fick ta emot guldmedaljen.

Kristina Sparreljung, Hjärt-Lungfondens generalsekreterare, är stolt över utmärkelsen:

– Tillsammans med Bonnier News har vi i den här kampanjen kunnat sprida vårt budskap på ett sätt som engagerar. För oss är detta ett viktigt verktyg i vår strävan att stödja viktig forskning som räddar liv. Det är jätteroligt att vi nu får den här utmärkelsen tillsammans, det visar att vi når fram med våra budskap, säger hon.

Om Bonnier News Brand Studio

Bonnier News Brand Studio är en del av Bonnier News, Sveriges ledande nyhetsmedieföretag. Vi skapar innovativa och engagerande kommunikationslösningar för att hjälpa varumärken att nå ut och påverka sina målgrupper.

Om Hjärt-Lungfonden

Hjärt-Lungfonden är en ideell organisation som arbetar för att bekämpa hjärt- och lungsjukdomar genom att finansiera forskning, sprida kunskap och påverka beslut som rör folkhälsan.

Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.

De utser vinnare i DN Reklamcupen17.6.2024 13:00:09 CEST | Pressmeddelande

I drygt 20 år har har DN Reklamcupen låtit reklambyråer tävla med sina mest kreativa helsidor i ett cupformat. I år är det 32 tävlande bidrag och juryn som utser vinnare består av nio skarpa branschprofiler. – Det brukar vara en fröjd att höra alla dialoger som förs i juryarbetet kring printens klara fördelar gentemot andra “snabba” medier, som till exempel utomhusannonsering, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News.