Ungdomsambassadör på Sparbanken Syd

Sparbanken Syd inleder tillsammans med Tillsammans i Förening Malmö (TIF) del 2 av vår Youth Advisory Board.

Bankens Youth Advisory Board ska bidra till att förbättra erbjudande och förståelse för ungdomars ekonomiska behov.

Förra årets projekt handlade om ungdomars relation till begreppet ekonomihälsa. Projektet blev en succé där bankens unga ambassadörer träffades vid sju tillfällen och presenterade sina förslag och idéer inför bankledningen. Vi fortsätter vårt givande samarbete med TIF och utökar bankens Youth Advisory Board med upp till tio ungdomar mellan april 2023 och maj 2024, i nästa steg av vårt projekt.

Som en del av bankens samhällsengagemang och sociala hållbarhetsarbete, är syftet bakom bankens Youth Advisory Board att med hjälp av ungdomar och unga ambassadörer, utveckla och förbättra bankens erbjudande och förståelse för ungdomars ekonomiska behov. Deltagarna i ungdomsrådet kommer lära känna organisationen kring TIF, Sparbanken Syd och andra ungdomar med intresse för ekonomi, affärsutveckling och projektarbete på ett roligt och enkelt sätt tillsammans.

Ambassadörer i bankens Youth Advisory Board arbetar fram idéer på ett dynamiskt och utvecklande sätt som bidrar till att utveckla Sparbanken Syds utbud för ungdomar och unga vuxna. Projektarbetet avslutas med att gruppen presenterar de paketerade idéerna för Sparbanken Syds bankledning.

- Projektet drar igång i april och vi söker nu ungdomar mellan 16–20 år som är bosatta i Malmö kommun med omnejd som har intresse för ekonomi och affärsutveckling. Deltagarna får betalt för sitt arbete som sträcker sig mellan april 2023 och maj 2024, berättar Crystal Welin, Hållbarhets- och intressentansvarig på Sparbanken Syd.

Om Sparbanken Syd

Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. I stället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på åtta kontor runt om i Skåne och vi träffas gärna digitalt eller fysiskt.

Vi är utsedda till 2023 års Karriärföretag och en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.

Läs mer på sparbankensyd.se

Kommunikation- och marknadschef