Välkommen till pressträff i samband med regionstyrelsens sammanträde

Den 7:e september sammanträder regionstyrelsen i Region Skåne. Vänsterpartiet Skåne bjuder in till pressträff.

Regionråd Alexandra Thomasson kommenterar aktuella punkter på dagordningen.

Tid: Torsdag den 7:e september 13.45

Plats: Sal Öresund, Region Skåne, Dockplatsen Malmö

Anmälan sker i receptionen.

Bädda för hållbar, enkel och effektiv transport genom Skåne9.2.2024 12:27:32 CET | Pressmeddelande

Under dagens möte med regionala utvecklingsnämnden la Vänsterpartiet ett initiativ för att förbereda regionen på sin del av uppbyggnaden av framtidens transportsystem. Orosmolnen är många, men med rätt förberedelser och helhetssyn kan vi tillsammans arbeta för en omställning inom transportsektorn som är hållbar, enkel och effektiv för den som ska resa och för gods att fraktas med så lite påverkan på miljö och klimat som möjligt, menar Vilmer Andersen, representant i regionala utvecklingsnämnden.