Friends Agenda välkomnar Philip Lilius som ny digital strateg

Friends Agenda har anställt Philip Lilius som digital strateg. Philip kommer att bidra med sin omfattande erfarenhet inom digital strategi och utveckling för att stärka Friends Agendas erbjudande.

– Vi är mycket glada över att välkomna Philip till Friends Agenda. Hans expertis inom digital strategi kommer att vara ett viktigt tillskott till vår kompetensmix. Vi ser redan hur Philip bidrar till nya insikter och möjligheter i våra kunduppdrag, säger Sibel Wolff vd Friends Agenda.

Philip har en gedigen bakgrund som senior strateg från både reklambyrå, digitalbyrå och IT-företag, och har arbetat med digital strategi inom både kommunikation och produkt. Han har framgångsrikt hanterat stora kunder som Libero, Svenska Institutet, TV4 Fakta, Anheuser-Busch, Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap, Ikano Bank, P&G, Veidekke mfl.

– Det känns självklart och otroligt roligt. Friends Agenda är känt för att kombinera affärsnytta med ödmjuka och skickliga medarbetare, vilket gjorde det till ett naturligt val för mig att ansluta till byrån. De digitala lösningarna kommunicerar också, och det är viktigt att det bejakas i de strategiska valen man tar, säger Philip Lilius.

Friends Agenda har växt stadigt både vad gäller omsättning och lönsamhet de senaste tre åren och omsatte 29 miljoner 2022. Byrån har vid fem tillfällen fått Regis utmärkelse Årets Byrå i kategorin PR- och kommunikation. Bland Friends Agendas kunder finns bland andra LKAB, TikTok Sverige, Energimyndigheten, Uppsala universitet, Evidia och flertalet kommuner.

Följ Friends Agenda

Senaste pressmeddelandena från Friends Agenda