Einar Mattsson på Business Arena Stockholm – marknadsläget och bostadsproduktionen

Som en av Storstockholms mest aktiva utvecklare av nya bostäder och Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder är det viktigt att delta i samtalet om bostadsförsörjning på en förändrad marknad. På årets Business Arena Stockholm den 20–21 september deltar vi i olika typer av samtal för en starkare Stockholmsregion.

Stefan Ränk, koncernchef och delägare i den familjeägda fastighetskoncernen Einar Mattsson. John Sandlund

Går det bra för vår region så går det bra för oss. I år ser jag fram emot att med branschkollegor och beslutsfattare få prata om hur vi får en kontinuerlig produktion av attraktiva bostäder. Försörjningen av bostäder och annan samhällsviktig infrastruktur är helt avgörande om regionen fortsatt ska växa och vara en attraktiv plats för enskilda såväl som företag, säger Stefan Ränk, koncernchef för Einar Mattsson AB.

Einar Mattsson deltar med en monter och på plats på Waterfront. Utöver det deltar vi i enskilda möten om bostadsprojekt, rundabordssamtal och samtal på bland annat följande teman:

• Bostadssocial trygghet – kan resurssvaga få möjlighet till eget boende?, med fastighetschef Martin Fors. 20 september, kl 11.00, lokal 26, plan 2
  • Marknadshyror och social housing, med koncernchef Stefan Ränk. 20 september, kl 14.00, lokal: 24-25, plan 2

Om Einar Mattsson

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter.  Med genomförandekraft i skilda konjunkturlägen är koncernen bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Einar Mattssons arbete och samarbeten för ökad trygghet4.12.2023 06:02:00 CET | Nyheter

Leif Eriksson, förvaltare för en del av Einar Mattssons bestånd i sydvästra Stockholm, hanterar inte bara hus, utan jobbar också aktivt med tryggheten i området tillsammans med andra. Vissa insatser kan fastighetsägare själva göra, andra insatser får större effekt om flera fastighetsägare gör dem tillsammans och samtidigt. Dessutom med stöttning av och dialog med lokal polis och föreningsliv. Här spelar trygghetsvandringarna en stor roll.

”Förbättring handlar om att vi gör något effektivare, enklare eller bättre” — fredagslyftet med Magnus Öhman1.12.2023 10:30:00 CET | Nyheter

En lagspelare som bedömer risker, ser möjligheter och som redan vid barnsben drömde om hus och skissade på planritningar. Projekteringschefen Magnus Öhman tar vara på all kunskap som finns runt omkring honom och strävar efter struktur i en föränderlig värld. I veckans Fredagslyft ger vi en inblick i hur det är att utvecklas inom Einar Mattsson Byggnads AB – lär känna vår kollega Magnus: