Einar Mattsson på Business Arena Stockholm – marknadsläget och bostadsproduktionen

Som en av Storstockholms mest aktiva utvecklare av nya bostäder och Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder är det viktigt att delta i samtalet om bostadsförsörjning på en förändrad marknad. På årets Business Arena Stockholm den 20–21 september deltar vi i olika typer av samtal för en starkare Stockholmsregion.

Stefan Ränk, koncernchef och delägare i den familjeägda fastighetskoncernen Einar Mattsson. John Sandlund

Går det bra för vår region så går det bra för oss. I år ser jag fram emot att med branschkollegor och beslutsfattare få prata om hur vi får en kontinuerlig produktion av attraktiva bostäder. Försörjningen av bostäder och annan samhällsviktig infrastruktur är helt avgörande om regionen fortsatt ska växa och vara en attraktiv plats för enskilda såväl som företag, säger Stefan Ränk, koncernchef för Einar Mattsson AB.

Einar Mattsson deltar med en monter och på plats på Waterfront. Utöver det deltar vi i enskilda möten om bostadsprojekt, rundabordssamtal och samtal på bland annat följande teman:

• Bostadssocial trygghet – kan resurssvaga få möjlighet till eget boende?, med fastighetschef Martin Fors. 20 september, kl 11.00, lokal 26, plan 2
  • Marknadshyror och social housing, med koncernchef Stefan Ränk. 20 september, kl 14.00, lokal: 24-25, plan 2

Om Einar Mattsson

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter.  Med genomförandekraft i skilda konjunkturlägen är koncernen bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Einar Mattsson: ”I en trivsam utemiljö vill människor röra sig, vistas och umgås med andra”3.7.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Johanna Karlsson är chef för utemiljögruppen hos Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Det är utemiljögruppen som ser till att välkomnande och välskötta gårdar alltid är en del av den långsiktiga fastighetsförvaltningen. Gruppen består av engagerade trädgårdsarbetare, arbetsledare och projektledare. Utemiljögruppen arbetar dels på uppdrag av koncernens fastighetsbolag, dels med externa fastighetsägare som köper tjänsten av Einar Mattsson.

Nya vård- och omsorgsbostäder och upprustad malmgård27.6.2024 12:40:27 CEST | Blogginlägg

Samrådet om detaljplanen för kv. Sommaren 10 är avslutat. Nu löper planprocessen på där man bland annat behandla synpunkter och för dialog med Stockholms stad om nästa steg. Här planerar Einar Mattsson att uppföra ett modernt och trivsamt vård- och omsorgsboende för äldre. Genom att uppföra vård- och omsorgsboendet ges också de ekonomiska förutsättningar som krävs för att renovera och därmed rädda Hovings malmgård då Stockholms stad i informella samtal tackat nej till att återköpa gården.