Einar Mattsson på Business Arena Stockholm – marknadsläget och bostadsproduktionen

Som en av Storstockholms mest aktiva utvecklare av nya bostäder och Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder är det viktigt att delta i samtalet om bostadsförsörjning på en förändrad marknad. På årets Business Arena Stockholm den 20–21 september deltar vi i olika typer av samtal för en starkare Stockholmsregion.

Stefan Ränk, koncernchef och delägare i den familjeägda fastighetskoncernen Einar Mattsson. John Sandlund

Går det bra för vår region så går det bra för oss. I år ser jag fram emot att med branschkollegor och beslutsfattare få prata om hur vi får en kontinuerlig produktion av attraktiva bostäder. Försörjningen av bostäder och annan samhällsviktig infrastruktur är helt avgörande om regionen fortsatt ska växa och vara en attraktiv plats för enskilda såväl som företag, säger Stefan Ränk, koncernchef för Einar Mattsson AB.

Einar Mattsson deltar med en monter och på plats på Waterfront. Utöver det deltar vi i enskilda möten om bostadsprojekt, rundabordssamtal och samtal på bland annat följande teman:

• Bostadssocial trygghet – kan resurssvaga få möjlighet till eget boende?, med fastighetschef Martin Fors. 20 september, kl 11.00, lokal 26, plan 2
  • Marknadshyror och social housing, med koncernchef Stefan Ränk. 20 september, kl 14.00, lokal: 24-25, plan 2

Om Einar Mattsson

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter.  Med genomförandekraft i skilda konjunkturlägen är koncernen bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

”Ett Einar Mattsson-hus är byggt med omsorg och av kunniga hantverkare” — fredagsporträttet med Leif Larsson14.6.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Efter 37 år på Einar Mattsson tänker trä-hantverkaren Leif Larsson nu sluta ställa väckarklockan. Det är dags att gå i pension efter att ha arbetat under tre generationer i den familjeägda koncernen Einar Mattsson. Arbetet med trästommen på befintlig byggnad i kvarteret Råttan sköt upp pensionen ett tag, men i juni är det dags att ägna mer tid för familj, hus och alla fordon.

Hur Einar Mattsson forskar kring mer hållbara fastigheter på KTH Dig-IT Lab5.6.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Einar Mattsson kommer i närtid att starta ett projekt tillsammans med EQUA för att utveckla energiberäkningsmodeller. Fastighetskoncernen Einar Mattsson äger 102 fastigheter från olika tidsepoker – och har därför många tekniska installationer att testa olika modeller på – vilket blir en väldigt bra testplattform för båda parter. Einar Mattssons motiv till att delta är för att minska klimatpåverkan.

”Jag gillar att hjälpa människor så vardagen fungerar bättre” — fredagsporträttet med Jonas Nylén31.5.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

En kampsportande före detta besiktningsman som varit schackspelare. Så kan vi beskriva fastighetstekniker Jonas Nylén. Han är ganska ny i Einar Mattsson-koncernen och uppskattar både kunskapsbredden och den trevliga kulturen. Spårskruvmejseln är en klar favorit bland verktygen i det dagliga. Lär känna Jonas lite mer i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson: