Pernilla Wahlgren återvänder med "Pernilla Wahlgrens Happy Ending" – Den första avskedsturnén.

Efter två sensationella turnéer och en otrolig publikuppslutning som resulterade i närmare 335 000 sålda biljetter och mer eller mindre utsålt, står det klart att alla goda ting är tre när det kommer till allas vår allsångsledare och realitydrottning Pernilla Wahlgren och hennes oslagbara ensemble. Våren 2023 markerar en efterlängtad återkomst till scenen med nya föreställningen "Pernilla Wahlgrens Happy Ending" – Den första avskedsturnén.

Pernilla Wahlgrens Happy Ending åker ut på turné 2024.
Pernilla Wahlgrens Happy Ending åker ut på turné 2024. Robert Eldrim

De två tidigare föreställningarna Pernilla Wahlgren Kort, Glad & Tacksam (2018) samt Pernilla Wahlgren har Hybris (2020) vann båda Årets Scenföreställning genom Det Svenska Humorpriset!

Efter ett gästspel av Linus Wahlgren hösten 2021 återgår den nya föreställningen Happy Ending till att få tillbaka sin original ensemble.

Ensemblen består då som alltid av kvartetten Ola Forssmed, Hanna Hedlund, Måns Nathanaelsonoch Kim Sulocki! Det är som om skrattets stjärnor har allierat sig på scenen för att spränga komikens gränser och ge oss ett riktigt underhållningsspektakel. Nu tillbaka för att riva ner teatern med sina galna infall och knäppa upptåg. Ola Forssmed, gummikropparnas kropp med en touch av överraskning, Hanna Hedlund, den musikaliska komedidrottningen, Måns Nathanaelson, den komiska trollkarlen, och Kim Sulocki, dansens odiskutabla mästare – tillsammans formar de en ensemble som är som en skrattbomb!

Citat från Pernilla Wahlgren:

”När jag nu har gjort 2 shower i hop med detta galna gäng, och publiken har skrivit att de aldrig har skrattar så mycket i hela sitt liv, så kände jag att det är min skyldighet mot publiken att bjuda på en sista show. Se de andra två showerna som ett skönt förspel, för nu avslutar vi med en sju helvetes Happy Ending med stor Sverigeturne! Hoppas att alla kommer!”

Bakom kulisserna står regissören Edward af Sillén, skickligast av alla att fånga publikens uppmärksamhet och skapa oförglömliga ögonblick. Hans kreativa vision och regi ger en extra dimension till föreställningen väl avvägd i musik, sketcher och ren underhållning.

Biljetter släpps 10.00 onsdagen den 27 september www.pernillawahlgrenshappyending.se och www.lifeline.se.

För mer information och för att boka biljetter, besök pernillawahlgrenshappyending.se.

Pernilla Wahlgren med ensemble på turné våren 2024!
Pernilla Wahlgren och ensemble åker på turné 2024.
Pernilla Wahlgren med ensemble åker på turné våren 2024.

Nu släpps biljetterna till Bo Kaspers Orkester Vinterkonsert 2024 – med exklusiva stopp i Norden3.5.2024 08:15:00 CEST | Pressmeddelande

Efter den stora succén med ”Bo Kaspers Orkester – In Concert”, med slutsålda konserter på Rival i Stockholm under hela förra hösten samt runtom i landet under våren 2024, återvänder bandet nu till Rival med en vinterkonsert. För att möta den stora efterfrågan från Nordens huvudstäder adderas även exklusiva stopp i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.