Astar förlänger sitt hyresavtal med Alecta Fastigheter i Solna Centrum

Utbildningsföretaget Astar förlänger sitt hyresavtal om 2594 kvm2 i Solna Centrum med fastighetsägaren Alecta Fastigheter i tre år. I Solna Centrum erbjuder företaget vuxenutbildningar till cirka 1 200 elever inom flertalet olika yrkesområden som matchar arbetsmarknadens kompetensbehov.

- Vi är mycket glada över att Astar vill fortsätta vara en del av Solna Centrum. Deras verksamhet bidrar verkligen till platsen och går helt i linje med Alecta Fastigheters vision om att lyfta människor, säger Emellie Brink, Bitr. Kund- och Fastighetschef på Alecta Fastigheter.

Alecta Fastigheter och Astar har redan idag ett fint utbyte av varandras verksamheter. Elever på Astars målarutbildning har genomfört sin praktik hos Alecta Fastigheter.

- Det är mycket stimulerande när vi som fastighetsägare hittar samarbeten med våra hyresgäster. Att förvalta och utveckla ett köpcentrum som Solna Centrum kräver många olika tjänster och kompetenser som vi gärna introducerar för Astars elever genom praktikplatser, avslutar Emellie Brink.

Det var bland annat praktiksamarbetet och Alecta Fastigheters flexibilitet som gjorde att Astar valde att förlänga avtalet.

- Astar ser fram emot ett fortsatt bra samarbete med Alecta Fastigheter i Solna Centrum. Vuxenutbildningen är under ständig förändring vilket kräver en flexibel fastighetsägare. Det är Alecta Fastigheter och dessutom har vi ett nära samarbete när det gäller att introducera våra elever i arbetslivet genom praktikplatser, säger Marja Giheden Verksamhetschef/Skolchef Astar.

Nickie Excellie, Chef Hållbarhet och Kommunikation Alecta Fastigheter 072- 5849760

Om oss

Alecta Fastigheter bildades 1 januari 2021 och är redan från start ett av Sveriges största fastighetsbolag. Dagens innehav med kontor, handel, hotell och samhällsfastigheter värda drygt 52 miljarder ska växa de kommande åren. Alecta Fastigheter är ett långsiktigt och framtidsorienterat fastighetsbolag som ska bidra till stadens, platsens och fastigheternas resilienta och långsiktiga utveckling och ge god avkastning till Alectas pensionssparare.