Anna Hällöv blir ny Sverigechef för den gemensamma organisationen Philip Morris Sverige och Swedish Match
Från och med 1 januari blir Anna Hällöv ny chef för den samlade kommersiella organisationen Philip Morris Sverige och Swedish Match och rapporterar direkt till Anette Rosengren som är nordisk koncernchef.
Anna Hällöv som sedan 2021 varit chef för Business Unit Sweden i Swedish Match har en lång och bred erfarenhet från företag som Carlsberg, Coop och Unilever.
Sedan april 2023 har Philip Morris Sverige och Swedish Match olika organisationer verkat parallellt under Richard Wernemar respektive Anna Hällövs ledning. Nästa steg i den svenska integrationen är att skapa förutsättningar för en stark gemensam organisation i Sverige.
- Det känns fantastiskt att få vara med och bygga upp och leda denna gemensamma organisation där vi kommer arbeta tillsammans med det gemensamma målet att skapa ett rökfritt samhälle, säger Anna Hällöv.
Richard Wernemar som har lett Philip Morris svenska kommersiella organisation de senaste 5 åren kommer från och med 1 januari 2024 att gå upp till Global Head of Design Market Deployment Oral Smokeless.
- Efter fem framgångsrika år som Sverigechef är jag väldigt glad att få möjligheten att gå upp till det globala teamet och anta utmaningen att driva transformationsresan och expandera nikotinpåsar internationellt säger Richard Wernemar.
Nyckelord
Kontakter
Robert NoordKommunikationschef
Presskontakt
Följ Swedish Match
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Swedish Match
Den olagliga cigarettkonsumtionen minskar i Sverige14.10.2024 14:16:01 CEST | Pressmeddelande
Konsumtionen av olagliga cigaretter i Sverige minskade under 2023 men uppgår fortfarande till 7% av den totala konsumtionen under 2023. Det visar en rapport som KPMG gjort på uppdrag av Philip Morris International.
Philip Morris i Sverige blir Swedish Match5.9.2024 09:36:22 CEST | Pressmeddelande
Nu integreras Swedish Match och Philip Morris i Sverige under varumärket Swedish Match. Det här är ett betydande steg i den integration som pågått sedan det amerikanska tobaksbolaget Philip Morris International 2022 förvärvade Swedish Match med en bred portfölj av av snus och nikotinportioner.
Marknaden för olagliga cigaretter fortsätter växa i EU4.9.2023 11:00:33 CEST | Pressmeddelande
Enligt en ny studie från KPMG fortsatte den olagliga cigarettmarknaden i den Europeiska Unionen (EU) att växa 2022. Ökningen är cirka 0,7%, huvudsakligen drivet av ökningar i Frankrike och Belgien. Den största olagliga marknaden inom EU finns i Frankrike och står nu för 47% av den totala olagliga cigarettkonsumtionen i regionen. En uppskattning är att 8 miljarder olagliga cigaretter som konsumerades i Frankrike var förfalskade produkter vilket är mer än hela den svenska cigarettmarknaden som omsätter cirka 5 miljarder cigaretter.
Philip Morris lanserar IQOS Iluma på den svenska marknaden12.6.2023 10:27:27 CEST | Pressmeddelande
Nu lanserar Philip Morris IQOS Iluma som är en vidareutveckling av den tidigare versionen IQOS 3 Duo.
En rökfri framtid är enda vägen framåt – 2021 års hållbarhetsrapport för Philip Morris International i Norden19.10.2022 10:32:48 CEST | Pressmeddelande
Som ett av världens ledande tobaksbolag är hållbarhetsarbetet en naturlig och prioriterad del av Philip Morris (PMI) verksamhet. För tredje året i rad presenterar PMI nu en hållbarhetsrapport som fokuserar på den nordiska marknaden och hur verksamheten kan göra störst skillnad lokalt, men också visar hur PMI i Norden kan bidra till att nå de globala målen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum