Philip Morris

Anna Hällöv blir ny Sverigechef för den gemensamma organisationen Philip Morris Sverige och Swedish Match

Dela

Från och med 1 januari blir Anna Hällöv ny chef för den samlade kommersiella organisationen Philip Morris Sverige och Swedish Match och rapporterar direkt till Anette Rosengren som är nordisk koncernchef.

Anna Hällöv
Anna Hällöv

Anna Hällöv som sedan 2021 varit chef för Business Unit Sweden i Swedish Match har en lång och bred erfarenhet från företag som Carlsberg, Coop och Unilever.

Sedan april 2023 har Philip Morris Sverige och Swedish Match olika organisationer verkat parallellt under Richard Wernemar respektive Anna Hällövs ledning. Nästa steg i den svenska integrationen är att skapa förutsättningar för en stark gemensam organisation i Sverige.

  • Det känns fantastiskt att få vara med och bygga upp och leda denna gemensamma organisation där vi kommer arbeta tillsammans med det gemensamma målet att skapa ett rökfritt samhälle, säger Anna Hällöv.

Richard Wernemar som har lett Philip Morris svenska kommersiella organisation de senaste 5 åren kommer från och med 1 januari 2024 att gå upp till Global Head of Design Market Deployment Oral Smokeless.

  • Efter fem framgångsrika år som Sverigechef är jag väldigt glad att få möjligheten att gå upp till det globala teamet och anta utmaningen att driva transformationsresan och expandera nikotinpåsar internationellt säger Richard Wernemar.

Nyckelord

Kontakter

Följ Philip Morris

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Philip Morris

Marknaden för olagliga cigaretter fortsätter växa i EU4.9.2023 11:00:33 CEST | Pressmeddelande

Enligt en ny studie från KPMG fortsatte den olagliga cigarettmarknaden i den Europeiska Unionen (EU) att växa 2022. Ökningen är cirka 0,7%, huvudsakligen drivet av ökningar i Frankrike och Belgien. Den största olagliga marknaden inom EU finns i Frankrike och står nu för 47% av den totala olagliga cigarettkonsumtionen i regionen. En uppskattning är att 8 miljarder olagliga cigaretter som konsumerades i Frankrike var förfalskade produkter vilket är mer än hela den svenska cigarettmarknaden som omsätter cirka 5 miljarder cigaretter.

En rökfri framtid är enda vägen framåt – 2021 års hållbarhetsrapport för Philip Morris International i Norden19.10.2022 10:32:48 CEST | Pressmeddelande

Som ett av världens ledande tobaksbolag är hållbarhetsarbetet en naturlig och prioriterad del av Philip Morris (PMI) verksamhet. För tredje året i rad presenterar PMI nu en hållbarhetsrapport som fokuserar på den nordiska marknaden och hur verksamheten kan göra störst skillnad lokalt, men också visar hur PMI i Norden kan bidra till att nå de globala målen.

Den illegala marknaden fortsätter att växa i EU enligt en ny studie från KPMG28.6.2022 13:51:13 CEST | Pressmeddelande

Konsumtionen av illegala cigaretter i EU har under 2021 ökat med uppskattningsvis 3,9 % – eller 1,3 miljarder cigaretter – och nådde 35,5 miljarder konsumerade cigaretter. Mängden motsvarar 8,1% av den totala konsumtionen cigaretter i regionen. Samtidigt har den totala cigarettkonsumtionen i EU minskat under samma period. Detta visar KPMG:s årliga studie om konsumtionen av illegala cigaretter som genomförs på Philip Morris International (PMI) uppdrag.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye