Spark & Grow

Byrån det slår gnistor om

Dela

När företag och organisationer bygger ett starkt och attraktivt varumärke skapas en grund som är både stabil och värdeskapande och som ger goda effekter på såväl medarbetarnas mående som på siffrorna på sista raden. Det menar Anna Cervin, Lovisa Lönnqvist och Therese Bengtsson, som tillsammans lanserar den nya Business Brandbyrån Spark & Grow.

Idag är det vanligt att HR bygger arbetsgivarevarumärket, marknadsavdelningen skapar kampanjer och extern kommunikation och säljavdelningen bygger den personliga relationen med kunden som förhoppningsvis leder till ett köp. Grundarna av Spark & Grow tror på att om företag och organisationer i stället utgår ifrån kundens och medarbetarnas resa och samarbetar runt den i alla steg så kommer upplevelsen avsevärt förbättras och resultatet på nedersta raden kommer inte att låta vänta på sig.

  • Vi är inne i tuffa tider nu och det är varken hållbart eller smart att slarva bort potentiella affärer eller talanger på grund av en undermålig upplevelse. Det är av yttersta vikt att hitta gnistan och det unika i varumärket, stärka attraktionskraften och inte minst leverera en upplevelse för mottagaren i alla delar av resan, säger Anna Cervin en av de tre grundarna.

Varumärke är så mycket mer än en grafisk profil
Byrån vill lyfta in varumärkesfrågan i styrelserummet. Det är viktigt att alla aspekter av varumärket tas in och görs till ett gemensamt ansvar för hela organisationen för att få den effekt man önskar. 

  • Det är inte bara marknad eller HR som äger varumärket, det gör alla i organisationen, vi tror på att man skapar företagets bästa Business Brand om alla jobbar mot samma mål, säger Therese Bengtsson. Det handlar ju till syvende och sist om att säkra organisationen framtida existens och säkra intäkter.

Höga mål för verksamheten

  • Vi måste sätta höga mål om vi ska nå dit vi önskar när det kommer till att bygga en hållbar verksamhet. Vi ska växa på bredden, längden och tvären och det gör man bara om man siktar högt, säger Lovisa Lönnqvist och ger en glimt av Spark & Grows framtidsvisioner. 

För att göra detta vill byrån ta in rätt människor med rätt fokus som också älskar hitta gnistan för att göra gott tillsammans både med framtida medarbetare och uppdragsgivare. Byrån tror starkt på att om man kombinerar kreativitet med automation, verktyg och processer kommer resultaten snabbare och ger mer hållbara företag och medarbetare. Dagens teknik bjuder på så många möjligheter. Människan ska jobba med kvalitativa uppgifter som kräver mänsklig interaktion och tekniken ska sköta de repetitiva och tidskrävande uppgifterna. 

  • Vi ser att vi kan förändra flera branscher på en och samma gång bara genom att visa vikten av samverkan, fortsätter Lovisa, som brinner för att engagera människor.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om Spark & Grow - Människan. Varumärket. Affären.

Vår passion ligger i att tillsammans med företag och organisationer identifiera, utveckla och stärka det som är unikt för varumärket. 
Vi har många års erfarenhet av och spetskompetens inom marknadsföring, HR, automation och säljdrivande kommunikation och vi erbjuder både tjänster inom marknadsföring och inom HR.

Målet är att du ska stärka din marknadsposition, skapa en bra arbetsplats och få rätt förutsättningar på plats för att skapa framgång. 
Läs mer på www.sparkgrow.se

Följ Spark & Grow

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spark & Grow

Spark & Grow utmanar traditionella konventioner inom Employer Branding med projektet "Meliva - Med hjärtat på rätt plats"8.4.2024 17:12:22 CEST | Pressmeddelande

Spark & Grow har utmanat standarden för employer branding i Sverige genom att deras innovativa projekt "Meliva - Med hjärtat på rätt plats" nu tävlar i toppen av den ansedda tävlingen Employer Brand SM, Magnet Awards inom kategorin Kultur & Engagemang. Detta erkännande understryker byråns förmåga att skapa engagerande arbetskulturer på ett kostnadseffektivt, transparent och tidsbesparande sätt.

Företag som ghostar sina kunder - en skamfläck på nätet13.10.2023 11:43:00 CEST | Blogginlägg

Vi lever i en digital era där nästan allt vi gör sker online. Vi shoppar, kommunicerar, lär oss och mycket mer via internet. Men det finns en företeelse som blivit allt vanligare, och som kan vara otroligt frustrerande – nämligen när företag "ghostar" sina potentiella kunder. De flesta är bekanta med termen när det kommer till dejting, men tyvärr har fenomenet hittat sin väg även in i företagsvärlden.

Konsten att vara en bra beställare av kommunikation27.9.2023 09:33:00 CEST | Blogginlägg

Som marknadschef ställs du ständigt inför utmaningen att kommunicera ditt företags värdeerbjudande på ett sätt som engagerar och når rätt målgrupp. Ett av de mest effektiva sätten att göra detta på är genom välgenomtänkta kommunikationskampanjer. Men att vara en bra beställare av dessa kampanjer kan vara svårare än man tror. Varför är det så? Och hur kan du som marknadschef förbättra ditt arbete i den här rollen?

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye