Isabella Löwengrip och Sheila Arnell: ”Nu ändrar vi format och blir ännu mer tillgängliga”
Varje vecka lockar entreprenören Isabella Löwengrip och bästa vännen tillika yogaprofilen Sheila Arnell tusentals lyssnare till sin podd, Isabella söker Sheila. Sedan 2020 bjuder de in följarna till personliga samtal om alltifrån känslan av att vara sårbar och otillräcklig, till framtidsdrömmar, hälsotips och vardagssituationer. Den 17 november släpper duon för första gången sin podd i nytt format; vodcast.
”Vi kände att det var dags att testa något nytt. Vodcast, dvs. podd i videoformat, är fortfarande väldigt nytt och det känns oerhört spännande att vara bland de första poddarna i Sverige som lanserar i det här formatet”, säger Isabella Löwengrip.
Samarbetet sker tillsammans med More Than Words, som kommer att stå för produktionen av innehållet till vodcasten. Podcastbyrån kommer också att vara en viktig partner i att skapa en unik lyssnar- och tittarupplevelse. Sheila Arnell beskriver ett annat mål med nylanseringen – att komma ännu närmare och få med ett ytterligare sinne – som då blir synen och det visuella.
”Genom vodcasten kan vi snudd på bjuda in våra följare till studion! Dessutom kommer vi kunna visa videoklipp som ger en ännu starkare upplevelse av att verkligen befinna sig där med oss, än vad som går att skapa genom en podd. Vi vill att våra följare ska känna hur viktiga de är i mitt och Isabellas samtal. Vi hoppas våra lyssnare uppskattar även detta format”, säger Sheila.
Sedan poddens start har duon haft som mål att öppna upp och låta lyssnarna få en inblick i både sina utmaningar och framgångar i livet.
”Igenkänning kan vara så befriande. Även om jag driver stora företag och har haft framgångar som entreprenör, så har jag också haft tuffa utmaningar i livet. De erfarenheterna har lärt mig massor och jag tror att många kan känna igen sig... Det vill jag gärna dela med mig av, avslutar Isabella.
Pressmeddelandet skickas ut i samarbete med Spark & Grow.
Nyckelord
Kontakter
Lovisa LönnqvistGrundareSpark & Grow
Tel:070-933 55 17lovisa.lonnqvist@sparkgrow.seBilder
Länkar
Om oss
SPARK & GROW är en varumärkes- och kommunikationsbyrå som förenar det personliga med det professionella i näringslivet såväl som i nöjesbranschen. Vi vet att varje varumärke har något unikt att berätta. Vi hjälper till att tända passionen, beskriva tjänster och skapa ett engagemang som stödjer företagsmål och visioner. Med vår expertis inom marknadsföring, personligt varumärke, kommunikation, PR och HR hjälper vi till att ta fram kärnan i verksamheten och får den att gnistra.
Följ Spark & Grow
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spark & Grow
Spark & Grow utmanar traditionella konventioner inom Employer Branding med projektet "Meliva - Med hjärtat på rätt plats"8.4.2024 17:12:22 CEST | Pressmeddelande
Spark & Grow har utmanat standarden för employer branding i Sverige genom att deras innovativa projekt "Meliva - Med hjärtat på rätt plats" nu tävlar i toppen av den ansedda tävlingen Employer Brand SM, Magnet Awards inom kategorin Kultur & Engagemang. Detta erkännande understryker byråns förmåga att skapa engagerande arbetskulturer på ett kostnadseffektivt, transparent och tidsbesparande sätt.
Artikel HRsvepet: Affärsnära HR – navigera dig fram i framtidens företagsdjungel17.11.2023 10:32:00 CET | Blogginlägg
I en galet snabb företagsvärld, där gamla regler inte längre gäller och traditionella jobbroller är som bortblåsta, står ledarna inför en episk utmaning – att återuppfinna HR och få det att smälta perfekt in i det stora företagspusslet. Vad innebär affärsnära HR, varför är det så avgörande, och hur i hela friden ska företag göra?
Företag som ghostar sina kunder - en skamfläck på nätet13.10.2023 11:43:00 CEST | Blogginlägg
Vi lever i en digital era där nästan allt vi gör sker online. Vi shoppar, kommunicerar, lär oss och mycket mer via internet. Men det finns en företeelse som blivit allt vanligare, och som kan vara otroligt frustrerande – nämligen när företag "ghostar" sina potentiella kunder. De flesta är bekanta med termen när det kommer till dejting, men tyvärr har fenomenet hittat sin väg även in i företagsvärlden.
Konsten att vara en bra beställare av kommunikation27.9.2023 09:33:00 CEST | Blogginlägg
Som marknadschef ställs du ständigt inför utmaningen att kommunicera ditt företags värdeerbjudande på ett sätt som engagerar och når rätt målgrupp. Ett av de mest effektiva sätten att göra detta på är genom välgenomtänkta kommunikationskampanjer. Men att vara en bra beställare av dessa kampanjer kan vara svårare än man tror. Varför är det så? Och hur kan du som marknadschef förbättra ditt arbete i den här rollen?
eGuide: 5 KPI som visar resultatet av säljdrivande marknadsföring18.8.2023 09:46:00 CEST | Blogginlägg
Förstå resultatet av säljdrivande marknadsföring med KPI:er + räkneexempel Jag har designat denna guide för att den ska vara: ✅ Lättläst – inga komplicerade termer utan bara raka rör. ✅ Inspirerande – för att tända den där gnistan för ditt företags framtid. ✅ Användbar – konkret information som du direkt kan tillämpa i ditt dagliga arbete.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum