Henrik Fexeus firar 20 år på scenen med halsbrytande Mentalisten – en show som går rakt in i din hjärna och ditt hjärta

Mentalisten Henrik Fexeus omgiven av sig själv
Henrik Fexeus firar nu 20 år på scenen med storslagna och landsomfattande turnén Mentalisten. Hösten 2024 bjuder han Sverige på halsbrytande och våghalsiga nummer som talar till såväl vår hjärna som vårt hjärta. Foto Pär Bäckstrand, Artwork Ida Wahlström

Henrik Fexeus är tillbaka och firar 20 år på scenen med sin mest storslagna föreställning någonsin.
Med showen Mentalisten flyttar han fram gränserna för vad vi trodde var möjligt.
– Jag kan utlova en rolig, lite läskig och rejält omtumlande upplevelse, säger Henrik Fexeus själv.

Henrik Fexeus har under 20 års tid trollbundit publiken med sin spektakulära mix av tankeläsning, manipulation och rackarspel. Nu tar han det till en helt ny nivå.

Tidigare har Henrik Fexeus föreställningar tagit avstamp i våra tankar. Med Mentalisten flyttar nu fokus till våra känslor. Till vilka vi är, hur våra drömmar ser ut och hur viktiga vi egentligen är för varandra.
– Mina föreställningar har alltid haft en stor hjärna. Mentalisten har också ett väldigt stort hjärta, säger Henrik Fexeus själv om den nya showen.

Hans sjätte turné markerar också ett storslaget 20-årsjubileum på scenen. Och Mentalisten bjuder på en rad halsbrytande och våghalsiga nummer som Henrik Fexeus aldrig tidigare utfört inför publik. Men exakt vad åskådarna kommer få se vill han än så länge hålla höljt i dunkel.
– Som vanligt med mina föreställningar är det stort hemlighetsmakeri som gäller, säger Henrik Fexeus.
– Meningen är att ingen i förväg ska veta vad som kommer att hända. Men jag kan utlova en rolig, lite läskig och rejält omtumlande upplevelse.

Först ut att få möjligheten att se Henrik Fexeus Mentalisten är publiken på Rival i Stockholm, 16 oktober 2024. Därefter pågår turnén till 15 december. Höstsäsongen avslutas i Linköping på Östgötateatern.

Mentalisten regisseras av Morgan Alling och produceras av Lifeline Entertainment.

Biljetterna släpps 5 december 10.00 på www.henrikfexeus.se/mentalisten

Henrik Fexeus besöker följande städer med Mentalisten hösten 2024:
16 okt Stockholm, Rival - PREMIÄR
15 dec Linköping, Östgötateatern

Michael HenrikssonProducent

Pressbild Henrik Fexeus
Mentalisten Henrik Fexeus släpper biljetter till sin nya halsbrytande föreställning.
Mentalisten Henrik Fexeus släpper ny show till hösten 2024
Pressbild Henrik Fexeus
Henrik Fexeus släpper ny föreställning "Mentalisten"
Mentalisten Henrik Fexeus omgiven av sig själv
Mentalisten Henrik Fexeus

OM Henrik Fexeus

Folkkäre mentalisten Henrik Fexeus har många strängar på sin lyra. Förutom de hyllade och utsålda turnéerna har han medverkat i en rad uppmärksammade tv- och radioprogram, bland annat Let’s Dance, Hjärnstorm, varit medlem i Talang-juryn i TV4, Kärlekskoden, Dilemma på Mix Megapol och agerat expert hos Lotta Bromé.

Sammanlagt har det blivit ett 15-tal böcker inom områdena psykologi och påverkan, Konsten att läsa tankar blev det stora genombrottet. Henrik Fexeus utgivningar har sålt i över två miljoner exemplar och används internationellt av såväl högt uppsatta politiker som animationsstudion Pixar.

Han har blivit utnämnd till en av världens främsta experter inom kommunikation och kroppsspråk, samt fått en rad internationella utmärkelser som mentalist.

Tillsammans med Camilla Läckberg har Henrik Fexeus skrivit en spänningstrilogi – Box, Kult och Mirage – som utgivits i närmare 60 länder.

Han kommer under våren 2024 ge ut thrillern Offerdjuret på Bookmark förlag.

Mentalisten Henrik Fexeus Foto Daniel Stigefelt

Nu släpps biljetterna till Bo Kaspers Orkester Vinterkonsert 2024 – med exklusiva stopp i Norden3.5.2024 08:15:00 CEST | Pressmeddelande

Efter den stora succén med ”Bo Kaspers Orkester – In Concert”, med slutsålda konserter på Rival i Stockholm under hela förra hösten samt runtom i landet under våren 2024, återvänder bandet nu till Rival med en vinterkonsert. För att möta den stora efterfrågan från Nordens huvudstäder adderas även exklusiva stopp i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.