Pris för bästa artikel om hållbart resande
Tyska Turistbyrån vill främja fler och mer klimatsmarta resor. Under 2023 har turistbyrån visat hur det går att resa på ett annat sätt under kampanjen Feel Good. Nu avslutas året med en prisutdelning i samma tecken.
Germany National Tourist Office i Frankfurt har utlyst en tävling för bästa publicerad artikel om hållbart resande. I varje land, där Tyska Turistbyrån har ett kontor, kommer en artikel att utses och förtjäna epitetet ”Årets bästa 2023”. Har du skrivit en artikel, som publicerats under 2023 och som berör minst 3 av följande 10 punkter är du välkommen att skicka in ditt bidrag.
- Tyskland utanför allfarvägen
- Stanna lite längre för återhämtning på plats
- Välj certifierade hållbara boenden
- Spara plast och förpackning, tex genom återanvändning av vattenflaskor
- Upplev semestern till fots, per cykel eller varför inte kanot?
- Pröva det regionala köket
- Traditioner och evenemang på plats
- Original souvenirer från regionen
- Res med mindre packning
- Res klimatsmart
Skicka in din publicerade artikel om hållbara resor till eller i Tyskland – du kan vinna ett fint pris! Deadline är den 6 januari 2024 och vinnaren utses den 19 januari 2024.
Tänk på att skicka med en PDF, med länk till mediet, datum och vilken räckvidd artikeln nådde, eller information om räckvidd på annat sätt. De artiklar som har kommit in till turistbyrån under året är självklart med och tävlar.
I juryn sitter Tyska Turistbyrån och Tyska Ambassadens Pressavdelning och första pris är en presentkorg med mestadels tyska delikatesser (värd ca 1.000 kronor). Priset tillkännages i våra sociala kanaler.
Maila ditt bidrag till matthias.hoffmann@germany.travel.
Nyckelord
Kontakter
Matthias HoffmannProjektledare marknadsföring och pressTyska Turistbyrån
matthias.hoffmann@germany.travelBilder
Länkar
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum