Det här är årets julklapp, enligt POWER

En av årets viktigaste försäljningsperioder, Black Week, är över och Robert van Toor, vd på POWER Sverige, kan konstatera att det hela blev en succé för elektronikkedjan. Han tror sig även veta vad som kommer ligga under julgranen i många svenska hem i år, sett till vad som sålde bäst.

– Black Friday slog alla förväntningar trots ganska dystra prognoser gällande den svenska ekonomin. På så vis har vi lite tur i elektronikbranschen eftersom det är många som har våra produkter på sin önskelista. Vi kan garantera att det kommer att ligga hårda klappar under granen hos många i år, säger Robert van Toor, vd på POWER Sverige.

Trots lågkonjunktur och bistra ekonomiska tider hittade kunderna till POWER när man arrangerade sin första Black Week i Sverige. När Robert van Toor summerar försäljningen konstaterar han att de redan nu kan gissa vad som kommer att bli de stora julklappsfavoriterna i år.

– Vi sålde väldigt mycket av en specifik gaming-stol som jag gissar att många kommer få som julklapp. Det är kanske inte världens lättaste sak att slå in men den kommer garanterat framkalla många glada leenden. Spelkonsoler var förstås också en storfavorit, och det såldes även mycket surfplattor och mobiltelefoner, och även större TV-apparater i 65-tumsklassen. En annan kategori som seglat upp som storsäljare är robotdammsugare. Dessutom var trådlösa hörlurar till mobilen väldigt populära, fortsätter Robert van Toor.

Storsäljaren nummer ett när det kommer till hushållsprodukter var olika varianter av airfryers.

Topplista - produkter som sålde bäst hos POWER Sverige under Black Week

1. Playstation 5