POWER Sverige

Ändring av vd för POWER Sverige

Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.

Foto Kroghx

POWER meddelar att Robert van Toor avslutar sin roll som vd för POWER Sverige. Robert har varit vd för POWER Sverige i över sju år och har sedan övertagandet av Media Markt under 2023 lagt ned enormt mycket tid och kraft på att omorganisera hela verksamheten till det POWER vi ser i dag.

– Det har varit sju fantastiska år som vd för POWER. De senaste åren har varit en extremt häftig resa där jag haft förmånen att ta över och driva en av Sveriges största retailtransformationer någonsin tillsammans med ett fantastiskt team. Baksidan med allt roligt arbete är att jag inte haft tillräckligt med tid för min familj och mina nära. Därför har jag, i samråd med styrelsen, kommit fram till att kliva av rollen som vd, säger Robert van Toor.

– Jag vill passa på att tacka Robert för ett fantastiskt arbete i POWER. Alla timmar och all energi han lagt ned har varit oumbärligt för att vi ska befinna oss där vi är i dag. Under Roberts ledning har vi på kort tid blivit en betydande utmanare på den svenska hemelektronikmarknaden, en marknad som är en av Europas mest konkurrensutsatta, säger Ronny Blomseth, styrelseordförande för POWER i Sverige.

Styrelseordförande Ronny Blomseth tar över som vd för POWER Sverige med omedelbar verkan, till dess att en ny vd är på plats.

För mer information:
Silje Ensrud, Nordic PR & Communication Manager. Tel: +47 99 35 05 02, e-post: silje.ensrud@power.no
Presskontakt, POWER Sverige. Mail: press@power.se

Följ POWER Sverige

Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige

Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.