POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
I augusti gjorde POWER entré på den svenska marknaden och på kort tid har den nordiska elektronikkedjan ökat sin varumärkeskännedom i Sverige markant, från 0,7 procent i augusti till 42 procent i januari enligt en varumärkesmätning från NEPA. I undersökningen ser man extra positiv utveckling inom kategorin “Lowest Price Perception”. Med det nya reklamkonceptet LOW LOW LOW, som nu lanseras i Sverige, planerar man att stärka positionen som Sveriges moderna lågprisalternativ ytterligare.
– Som utmanare på den svenska marknaden vill vi göra något helt annat än den tråkiga kommunikation som vi ser idag inom elektronikbranschen. Med vårt nya reklamkoncept LOW LOW LOW kan vi vara både flexibla och lekfulla. Vi visar verkligen hur “lågt” vi kan gå, men med glimten i ögat, samtidigt som vi flörtar med populärkulturen och bidrar till underhållning, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
Konceptet är framtaget av den norska reklambyrån Schjærven och rullas ut i Sverige fullskaligt under vecka 9.
– För att utveckla ett lågpriskoncept som är tydligt, intressant och anpassat för alla ytor har vi skapat något som väcker uppmärksamhet och underhåller mottagaren. Med “Low prices. It's electrifying” förenar vi det rationella kring pris med det emotionella som handlar om den goda, nästintill elektriska, känslan man får av att göra ett bra köp, säger Knut Røse, rådgivare på Schjærven.
Reklamkampanjen kommer att synas i TV, online video, OOH, display, sociala medier, ODR, performance och via influencersamarbeten med profilerna Anis Don Demina och VC Barre. Samt såklart med riktigt låga priser i alla varuhus.
Arbetsgrupp bakom kampanjen:
Nordisk reklambyrå: Schjærven
Mediebyrå: Bizkit Havas
Adtech-byrå: Madington
Filmbyrå: Clockwork
Svensk pr-byrå: Wenderfalck
Digital byrå: S360
Nyckelord
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seBilder
Följ POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar16.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.
Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.
Det här är årets julklapp, enligt POWER7.12.2023 07:00:00 CET | Pressmeddelande
En av årets viktigaste försäljningsperioder, Black Week, är över och Robert van Toor, vd på POWER Sverige, kan konstatera att det hela blev en succé för elektronikkedjan. Han tror sig även veta vad som kommer ligga under julgranen i många svenska hem i år, sett till vad som sålde bäst.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum