POWER Sverige

POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ

Dela

Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.

POWER

I augusti gjorde POWER entré på den svenska marknaden och på kort tid har den nordiska elektronikkedjan ökat sin varumärkeskännedom i Sverige markant, från 0,7 procent i augusti till 42 procent i januari enligt en varumärkesmätning från NEPA. I undersökningen ser man extra positiv utveckling inom kategorin “Lowest Price Perception”. Med det nya reklamkonceptet LOW LOW LOW, som nu lanseras i Sverige, planerar man att stärka positionen som Sveriges moderna lågprisalternativ ytterligare.

– Som utmanare på den svenska marknaden vill vi göra något helt annat än den tråkiga kommunikation som vi ser idag inom elektronikbranschen. Med vårt nya reklamkoncept LOW LOW LOW kan vi vara både flexibla och lekfulla. Vi visar verkligen hur “lågt” vi kan gå, men med glimten i ögat, samtidigt som vi flörtar med populärkulturen och bidrar till underhållning, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.

Konceptet är framtaget av den norska reklambyrån Schjærven och rullas ut i Sverige fullskaligt under vecka 9.

– För att utveckla ett lågpriskoncept som är tydligt, intressant och anpassat för alla ytor har vi skapat något som väcker uppmärksamhet och underhåller mottagaren. Med “Low prices. It's electrifying” förenar vi det rationella kring pris med det emotionella som handlar om den goda, nästintill elektriska, känslan man får av att göra ett bra köp, säger Knut Røse, rådgivare på Schjærven.

Reklamkampanjen kommer att synas i TV, online video, OOH, display, sociala medier, ODR, performance och via influencersamarbeten med profilerna Anis Don Demina och VC Barre. Samt såklart med riktigt låga priser i alla varuhus.

Arbetsgrupp bakom kampanjen:
Nordisk reklambyrå: Schjærven
Mediebyrå: Bizkit Havas
Adtech-byrå: Madington
Filmbyrå: Clockwork
Svensk pr-byrå: Wenderfalck
Digital byrå: S360

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Följ POWER Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige

Julhandeln börjar allt tidigare – POWER satsar på liveshopping under Black Weeks13.11.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Knappt hälften av de tillfrågade i POWERs egna kundundersökning säger att de planerar att starta julhandeln tidigare i år, och hela 60 procent svarar att de planerar att köpa julklappar redan under Black Weeks. En av fyra uppger att de ska köpa fler julklappar än ifjol, något som lockar fler att kika efter bra erbjudanden. Med andra ord kommer det bli en intensiv kamp om kunderna under årets julhandel.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye