eGuide: 5 KPI som visar resultatet av säljdrivande marknadsföring
Förstå resultatet av säljdrivande marknadsföring med KPI:er + räkneexempel
Jag har designat denna guide för att den ska vara:
✅ Lättläst – inga komplicerade termer utan bara raka rör.
✅ Inspirerande – för att tända den där gnistan för ditt företags framtid.
✅ Användbar – konkret information som du direkt kan tillämpa i ditt dagliga arbete.
Några av höjdpunkterna:
1️⃣ De 5 mest centrala KPI:erna som varje marknadsförare bör känna till.
2️⃣ Belysning av "Vanity metrics" - varför vissa mätetal faktiskt inte tillför något verkligt affärsvärde.
3️⃣ Insikter om kvalitet kontra kvantitet när det gäller att attrahera leads.
4️⃣ En tydlig mattelektion – så att du enkelt kan räkna ut dina egna KPI:er.
5️⃣ En ordlista med vanligt förekommande termer inom marknadsföring och försäljning – perfekt för både nybörjare och proffs!
Förvandla dina marknadsföringsinsatser till faktiska affärsresultat – börja med att ladda ner eGuidev idag! 🔥🚀📈
Här hittar du guiden
Trevlig läsning!
Nyckelord
Kontakter
Anna CervinGrundare
Tel:070-777 93 83anna.cervin@sparkgrow.seLänkar
Om oss
Spark & Grows passion ligger i att tillsammans med företag och organisationer identifiera, utveckla och stärka det som är unikt för varumärket.
Vi har många års erfarenhet av och spetskompetens inom marknadsföring, HR, automation och säljdrivande kommunikation och vi erbjuder både tjänster inom marknadsföring och inom HR.
Målet är att du ska stärka din marknadsposition, skapa en bra arbetsplats och få rätt förutsättningar på plats för att skapa framgång.
Följ Spark & Grow
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spark & Grow
Isabella Löwengrip och Sheila Arnell: ”Nu ändrar vi format och blir ännu mer tillgängliga”15.11.2024 16:54:11 CET | Pressmeddelande
Varje vecka lockar entreprenören Isabella Löwengrip och bästa vännen tillika yogaprofilen Sheila Arnell tusentals lyssnare till sin podd, Isabella söker Sheila. Sedan 2020 bjuder de in följarna till personliga samtal om alltifrån känslan av att vara sårbar och otillräcklig, till framtidsdrömmar, hälsotips och vardagssituationer. Den 17 november släpper duon för första gången sin podd i nytt format; vodcast.
Spark & Grow utmanar traditionella konventioner inom Employer Branding med projektet "Meliva - Med hjärtat på rätt plats"8.4.2024 17:12:22 CEST | Pressmeddelande
Spark & Grow har utmanat standarden för employer branding i Sverige genom att deras innovativa projekt "Meliva - Med hjärtat på rätt plats" nu tävlar i toppen av den ansedda tävlingen Employer Brand SM, Magnet Awards inom kategorin Kultur & Engagemang. Detta erkännande understryker byråns förmåga att skapa engagerande arbetskulturer på ett kostnadseffektivt, transparent och tidsbesparande sätt.
Artikel HRsvepet: Affärsnära HR – navigera dig fram i framtidens företagsdjungel17.11.2023 10:32:00 CET | Blogginlägg
I en galet snabb företagsvärld, där gamla regler inte längre gäller och traditionella jobbroller är som bortblåsta, står ledarna inför en episk utmaning – att återuppfinna HR och få det att smälta perfekt in i det stora företagspusslet. Vad innebär affärsnära HR, varför är det så avgörande, och hur i hela friden ska företag göra?
Företag som ghostar sina kunder - en skamfläck på nätet13.10.2023 11:43:00 CEST | Blogginlägg
Vi lever i en digital era där nästan allt vi gör sker online. Vi shoppar, kommunicerar, lär oss och mycket mer via internet. Men det finns en företeelse som blivit allt vanligare, och som kan vara otroligt frustrerande – nämligen när företag "ghostar" sina potentiella kunder. De flesta är bekanta med termen när det kommer till dejting, men tyvärr har fenomenet hittat sin väg även in i företagsvärlden.
Konsten att vara en bra beställare av kommunikation27.9.2023 09:33:00 CEST | Blogginlägg
Som marknadschef ställs du ständigt inför utmaningen att kommunicera ditt företags värdeerbjudande på ett sätt som engagerar och når rätt målgrupp. Ett av de mest effektiva sätten att göra detta på är genom välgenomtänkta kommunikationskampanjer. Men att vara en bra beställare av dessa kampanjer kan vara svårare än man tror. Varför är det så? Och hur kan du som marknadschef förbättra ditt arbete i den här rollen?
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum