Tjek

Dessa erbjudanden sökte svenskarna mest efter under 2023

Under året har svenskarna fortsatt sin jakt efter de bästa erbjudanden som aldrig förr, och Tjek, som står bakom appen eReklamblad, blickar tillbaka på hela 2023 för att utforska vilka varor som har varit mest eftertraktade.

På grund av de stigande priserna runt om i landet, har 2023 inneburit en ökad medvetenhet bland svenskar när det gäller att spara pengar och göra välgrundade inköpsbeslut. Dessa tendenser avspeglas även i vår app genom fler nedladdningar, fler sökningar samt högre aktivitet i appen.

Antalet nedladdningar av appen har ökat med hela 96 % jämfört med året innan, och antalet gånger som appen har använts har ökat med 66 % under samma period. Samtidigt har sökaktiviteten intensifierats med 144 %. Många sökningar har ökat med över 150 % såsom toalettpapper (+168 %), lax (+175 %), ägg (+163 %) och köttfärs (+176 %).

Nedanför har vi sammanställt en lista över de 10 varor som var mest sökta efter av svenskarna under 2023, i deras strävan efter att få valuta för sina pengar:

Produkt

+176 %

Läsk

+109 %

Med både julfiranden och nyår runt hörnet, kan december månad vara en svår ekonomisk period för många svenska hushåll. I den första halvdelen av december 2023 blev eReklamblad appen använt 73 % mer till skillnad från samma period året innan, och samtidigt ökade sökaktiviteten med 143 %.

Nedanför sammanställs de 10 mest eftersökta varorna under första halvdelen av december 2023. Listan liknar överstående listan med de årliga mest eftertraktade varor, med skillnaden att fler julvaror har kommit högre upp.

Produkt

Julskinka

+157 %

Om eReklamblad

eReklamblad drivs av företaget Tjek med över 50+ anställda och är en av Sveriges mest populära appar. Uppdraget är att hjälpa människor planera sina inköp och spara pengar i vardagen. eReklamblad-appen har över 3.000.000 nedladdningar i Skandinavien och samlar tusentals reklamblad och erbjudanden från den svenska, norska och danska detaljhandeln. eReklamblad är gratis och finns tillgänglig på webben, iOS och Android.

Följ Tjek

Senaste pressmeddelandena från Tjek

Planera en rolig och inte så kostsam midsommar!14.6.2023 10:52:19 CEST | Blogginlägg

Midsommar är en av de mest älskade högtiderna i Sverige, och det är en tid då familj och vänner samlas för att fira med god mat och dryck. Men planeringen av en midsommarfest kan vara stressande, särskilt när det kommer till att handla allt som behövs för att göra dagen så speciell som möjligt. Appen eReklamblad kan hjälpa dig att planera alla inköp inför midsommar. Appen är utformad för att hjälpa dig och dina vänner att skapa en gemensam inköpslista och hitta de bästa priserna på varorna som ni behöver.