Nya ledamöter till Alecta Fastigheters styrelse

Katarina Thorslund, vice vd Alecta och Camilla Wirth, Chef Ekonomi Alecta har valts in som nya styrelseledamöter i Alecta Fastigheters styrelse.

Vid en extra bolagstämma den 7 december 2023 valdes Katarina Thorslund, vice vd Alecta och Camilla Wirth, Chef Ekonomi Alecta in som nya styrelseledamöter i Alecta Fastigheters styrelse. Katarina Thorslund valdes in som styrelsens ordförande. De efterträder Axel Brändström och Tony Persson från Alecta.

Alecta Fastigheters styrelse består därmed av fyra ledamöter:

Katarina Thorslund, Styrelseordförande Alecta Fastigheter och vice vd Alecta.

Kerstin Lindberg Göransson, Styrelseordförande i Sveaskog, styrelseordförande i Rikshem, styrelseledamot i Sophiahemmet, styrelseledamot Örebro Universitet, fd vd i Akademiska hus.

Daniel Skoghäll, Arbetande styrelseordförande Ikano Bostad.

Camilla Wirth, Chef Ekonomi Alecta, tidigare erfarenhet som CFO inom Aberdeen Property Investors, valberedningsledamot i Pandox.

Alecta avser att ytterligare stärka styrelsen i Alecta Fastigheter framöver.

Katharina Thorslund
Camilla Wirth

Om oss

Alecta Fastigheter är ett ungt fastighetsbolag och ett av de största i Sverige. Dagens innehav med kontor, handel, hotell och samhällsfastigheter värda drygt 52 miljarder ska växa de kommande åren. Vi är långsiktiga, framtidsorienterade och arbetar varje dag med att skapa framtidsvärde genom att lyfta människor, verksamheter och städer och ge god avkastning till Alectas pensionssparare.