Gott Slut med BingoLottos Nyårskväll

Ett nytt år ska ringas in med BingoLottos unika klocka. NyårsLotto med 20 extra miljoner och en total vinstpott på 77 miljoner ska göra aftonen mycket speciell och minnesvärd för ett stort antal lyckliga vinnare. Programledare är Lotta Engberg och Daniel Norberg.

Mathias Otterberg Pressbild

På Nyårsafton 31 december är det tid för ytterligare en kväll med BingoLotto som blivit en tradition. Där viledda av Lotta Engberg och Daniel Norberg, är en vän för alla som vill fira in det nya året tillsammans med oss.

Där vi i glädjens tecken tar emot de fyrverkerier och ett klockslag som symboliserar att ett förhoppningsvis gott nytt år väntar.

– Om ”Uppesittaren” är på samma nivå som ”God Jul med Kalle Anka och hans vänner” tar BingoLOttos Nyårskväll plats bredvid TV-traditionen ”Grevinnan och betjänten”, säger Jens Mikkelsen, produktansvarig för BingoLotto.

Aftonen till ära får Daniel och Lotta sällskap av värdparet Andreas Lundstedt och Katia Mosally. Dessutom delar Sebastian ”Basse” Widman under kvällen med sig av många fantastiska klipp i sina sociala kanaler”.

Ur en välfylld vinstpott ska NyårsLotto ge oss 20 nya miljonärer. Fyra bingospel väntar under den söndagskväll som startar 20.00 i TV4 och som håller på hela vägen över tolvslaget. Givetvis har du chans att bli årets första miljonär.

Klart att våra programledare ser fram emot en festkväll utöver det vanliga:

– Näst efter Uppesittarkvällen är nog glädjen i att få fira Nyår med alla bingospelare en solklar tvåa. Festkvällen pryds av glada gäster och ett färgsprakande musikfyrverkeri. Fyra bingospel och massor av exklusiva utlottningar och så Nyårsmiljonen på plats. Det låter som ljuv musik i mina öron, säger Lotta Engberg.

Artister & gäster BingoLottos nyårskväll

Katia Mosally. Programvärd.

Andreas Lundstedt. Artist och programvärd.

Sarah Dawn Finer & Samuel Ljungbladh.

Liamoo.

Bo Kaspers Orkester.

Maria Sur.

Albin Lee Meldau.

Sebastian Widman.

Hålltider BingoLottos Nyårskväll

20.00 – Intronummer med Andres Lundstedt

20.28 – Ettans bingo

20.35 – Liamoo

20.55 – Tvåans biingo

21.03 – Maria Sur

22.28 – Treans bingo

22.34 – Albin Lee Meldau

22.56 – Fyrans bingo

23.04 – Sarah Dawn Finer & Samuel Ljungblahd

23.29 - Nyårslotto

23.36 – Bo Kaspers Orkester

23.56 – Andreas Lundstedt

24.00 – Tolvslaget

00.01 – Lotta Engberg & Maria Sur

00.13 – Alla programledare (Happy New Year)

Folkspel är en ideell organisation som har 74 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lottprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat uppemot 18 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.  Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se