Nu drar vi igång BingoLotto mot våren

Julen är undanstökad och det nya året inringt. Då startar vi upp vårsäsongen av BingoLotto.

Premiär söndag 7 januari i Sjuan och på TV4 Play.

Fotograf, Anna Bergendahl: Axel Ahlgren Fotograf, Andreas Weise: Fredrik Andersson

Ska vi tro att gröten är uppäten och att de löften som gavs vid ett speciellt tolvslag åtminstone gäller en vecka efteråt?

Nu lägger vi jul och nyår till handlingarna och ser fram emot ljusare tider.

– Efter rimstugans briljanta insats under Uppesittaren och då konfettin från årsskiftet lagt sig tar vi sats mot våren. Med nya vinnare, med heta artister, med underhållning, glädje och spänning, säger Jens Mikkelsen, produktansvarig för BingoLotto.

Daniel Norberg inleder det nya året med tittare, publik, gäster och vinnare.

För underhållningen står två riktiga a-artister. Anna Bergendahl och Andreas Weise tar ton från scen.

Det serveras ett vinstregn med 50 000 utlottade kronor var femte minut.

Dessutom väntas en nyhet i form av en vinstkalender. Den som får rätt rad och kommer fram kan exempelvis välja ett datum i januari som betyder något extra. Kanske en födelsedag, den speciella dagen du fann din kärlek eller minnet av något annat som ligger varmt om hjärtat. Bakom det datum och den lucka som väljs finns möjligen vinsten du alltid drömt om.

7 januari, 18.30 i Sjuan och TV4 Play kör vi igång igen.

Bli en vinnare i Sveriges största sällskapsspel.

Stor nytta.

Mycket nöje.

Varje söndag.

Året om.

För mer information:

John Sarafian, PR-ansvarig Uppesittaren/BingoLotto

john.sarafian@folkspel.se

0733–608480.

Folkspel är en ideell organisation som har 74 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet.

Sedan starten 1991 har Folkspel genererat uppemot 18 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se