Totalt 147 miljoner till föreningslivet

Försäljning av lotter till Uppesittaren innebar att föreningslivet tjänade 131 miljoner. BingoLottos Nyårskväll gav ytterligare 16 miljoner i överskott. Totalt således 147 miljoner.

Lotta Engberg och Daniel Norberg under BingoLottos Nyårskväll
Lotta Engberg och Daniel Norberg under BingoLottos Nyårskväll Foto: Johan Carlén, Folkspel

Lördag 23 december genomfördes den traditionella Uppsittaren med BingoLotto. På årets sista dag firade Lotta Engberg och Daniel Norberg in det nya året.

Till de båda kvällarna hade landets klubbar och organisationer sålt lotter som totalt och tillsammans genererade 147 miljoner kronor att betala ut till säljande föreningar.

Daniel Norberg:

– Tänk att på bara två kvällar så kan det bli ett så enormt överskott till Sveriges viktiga föreningsliv. Det är så himla häftigt och jag blir stolt över att få vara med och hålla i det här programmet och att fortsätta köra BingoLotto.

Artister & gäster BingoLottos nyårskväll  Katia Mosally. Programvärd.  Andreas Lundstedt. Artist och programvärd.   Liamoo.  Maria Sur.  Sebastian Widman. BingoLottos husband under ledning av Mattias Bylund
Artister & gäster BingoLottos nyårskväll Katia Mosally. Programvärd. Andreas Lundstedt. Artist och programvärd. Liamoo. Maria Sur. Sebastian Widman. BingoLottos husband under ledning av Mattias Bylund

Folkspel är en ideell organisation som har 74 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat uppemot 18 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.  Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se