Stort Tack Nicolai & Jimmy - Välkommen Calle och Jonas i era nya roller som förbundskaptener!

Efter lång och trogen tjänst lämnar nu Nicolai Perdrup & Jimmy Palm över förbundskaptenspositionerna för både kabel wakeboardlandslaget och PARA kabel landslaget till Calle Kilholm och Jonas Ovesson.

Nicolai Perdrup & Jimmy Palm

Efter 8 fantastiska år tillsammans har Nicolai (fr.o.m. 2014) och Jimmy (fr.o.m. 2016) på ett föredömligt vis lotsat våra landslag och stått vid rodret när våra atleter vunnit en ansenlig mängd mästerskapsmedaljer. Tillsammans har de bland annat ansvarat för både planering och genomförande av träningsläger samt i tillägg till ledarskapet på diverse internationella mästerskap även haft ett stort administrativt ansvar för samtliga landslagsaktiviteter. Stort Tack Nicolai & Jimmy för ert enorma engagemang!
Nicolai & Jimmy: Vi har fått uppleva många roliga år fyllda med många fantastiska tävlingar och på nära håll vara en del av våra atleters otroliga prestationer runt om i världen. För oss har det varit en ära att få axla det ansvar som är associerat med förbundskaptensrollen, både under träning, tävling och i förberedelse inför dessa. Det har varit en inspirerande utmaning men framför allt en källa till både stolthet och stimulans. Vi lämnar nu över stafettpinnen till två mycket kompetenta kaptener som vi vet kommer att fortsätta utveckla svensk wakeboard på ett föredömligt vis.

Rutinerade Calle Kilholm, som så sent som i somras, vann ett VM-guld tar över en av de två förbundskaptenspositionerna. Calle har redan varsamt ”slussats in” i rollen som förbundskapten och haft rollen som ställföreträdande kapten vid bland annat Europamästerskapet i Paris för ett par månader sedan. Vid sin sida kommer han att ha Jonas Ovesson från Halmstad som till vardags bland annat är en mycket omtyckt tränare och ledare i Halmstad Wakeboardklubb. Både Calle och Jonas har med stor entusiasm accepterat kaptensrollerna och ser fram emot att bidra med spirande engagemang, gott ledarskap, mycket energi, sunda värderingar, nya idéer och en väloljad kommunikationskanal dem och atleterna emellan.

Jonas Ovesson & Calle Kilholm

Om oss

Pontus Donnerstål – Ny förbundskapten för U-14/U-17 landslaget Vattenskidor!24.3.2024 07:15:38 CET | Nyheter

Pontus Donnerstål från Älvkarleby tar nu över uppdraget som förbundskapten för U-14/U-17 landslaget i Vattenskidor då Jimmie Westlund efter lång och trogen tjänst går vidare mot nya uppdrag. Pontus kommer vid sin sida att ha Pär Ronnerfors och tillsammans bildar denna duo ett starkt team som gemensamt har många års erfarenhet av vattenskidåkning på toppnivå inom samtliga av de tre grenarna.