Stjärnspäckat när Alecta Fastigheter lyfter eventverksamhet i Nacka

Alecta Fastigheter har ett stort fastighetsbestånd i Nacka Strand där den tidigare fabriksbyggnaden som inrymmer mötes- och eventanläggningen Nacka Strand Möten & Event ingår.

Nu ska platsen och verksamheten få ett ordentligt lyft och samarbete har ingåtts med krögarprofilen Pontus Frithiof och event- och mässarrangören At Event. Nuvarande teknikleverantör Adapt blir en viktig part i den nya satsningen.

Gabriella Månsson Hammond Alecta Fastigheter, Pontus Frithiof, Miguel Florido At Event, Viking Grandin Adapt baraBild

At Event, med Miguel Florido i spetsen, kommer ta över drifts- och försäljningsansvaret. Pontus Frithiof Group blir helhetsleverantör av all mat och dryck.

- Vi ser en stor potential i event- och mötesverksamheten i Nacka Strand. Gensvaret har varit fantastiskt hittills, men vi vill mycket mer med platsen och verksamheten. Nacka Strand ska bli en attraktiv destination dit besökare från hela världen söker sig för att få upplevelser utöver det vanliga, allt från stora mässor, företagsevent och banketter till mindre kurerade möten som paketeras i en genuin industriell miljö med en kvalitativ gastronomisk upplevelse. Med Pontus Frithiof och At Event vid vår sida är jag övertygad om att vi kommer att lyckas, säger Gabriella Månsson Hammond marknadsområdeschef för Nacka Strand på Alecta Fastigheter.

Att det finns en stor potential i event- och mötesverksamheten i Nacka Strand är något som de två nya samarbetsparterna håller med om.

- Vi ser stora möjligheter med de havsnära lokalerna i Nacka Strand. Tillsammans med At Event och Alecta Fastigheter kommer vi att skapa något som saknar motstycke i Sverige. Vår ambition är att lyfta mat och service till en helt ny nivå, säger Pontus Frithiof som personligen kommer att arbeta i projektet.

- Vi ska överträffa förväntningarna genom att skapa innovativa möten, events och mässor som sätter Nacka på kartan. Jag ser mycket fram emot denna satsning som jag är övertygad om kommer gynna inte bara Nacka Strand utan hela Stockholm som besöksdestination, säger Miguel Florido från At Event om sitt nya uppdrag.

Samarbetet startar i februari 2024.

Anna Fager Persson, ansvarig extern kommunikation på Alecta Fastigheter 070-9803209

Fakta Nacka Strand och Nacka Strand Möten & Event

• Nacka Strand ligger mellan Stockholms storstadspuls och skärgårdslugn med goda kommunikationer med såväl med buss som för bil och båt. Området växer successivt med bostäder, restauranger, service och kommunikationer.
  • Alecta Fastigheter är en stor aktör i Nacka Strand genom sitt ägarskap av 10 fastigheter om ca 115 00 kvm som inrymmer kontor, hotell, showroom, restauranger, skolor samt mötes- och konferensanläggning
  • Nacka Strand Möten & Event (NSME) är en viktig del av Alecta Fastigheters totala bestånd i Nacka Strand. Nacka Strand Möten & Event utgör totalt runt 7000 kvm, med lokaler som möjliggör möten mellan människor på mässor, event, föreläsningar och fester, för att spela in TV eller sända live. Här erbjuds lokaler för grupper mellan 5 till 2000 personer.
  • Lokalerna är i grunden från 1899 och var då tänkta att bli Sveriges första bilfabrik men som i stället blev en av landets största industriella arbetsplatser för tillverkning av tändkulemotorer.

Nacka Strand Möte & Event

Om oss