Magnus Johannesson ny vd för Moelven Årjäng Såg AB

Nyligen blev det klart att Magnus Johannesson blir ny vd på Moelven Årjäng Såg AB med start 2 april. Han ersätter Christer Hagberg som går vidare med andra uppdrag inom division Timber i Moelven.

Bild på Magnus Johannesson
Magnus Johannesson ny vd för Moelven Årjäng Såg AB

- Det känns otroligt roligt att få möjligheten att fortsätta utvecklas inom Moelven, säger Johannesson.

Bakgrund från sågverksindustrin

Johannesson har i nära 15 år jobbat på Stora Enso Gruvöns sågverk med bland annat el, automation, IT, processutveckling och som kvalitetschef. 2017 började han på Moelven Wood AB som teknisk projektledare för att senare bli chef för teknik och innovation som han varit fram tills idag.

- Jag tycker det är jättekul att vi har interna kandidater som vill ta sig an nya utmaningar inom koncernen. Magnus har en bra teknisk förståelse och kan vår process väldigt bra. Det är en stor fördel att han redan känner till Moelven och kan bidra på en gång. Han är också en väldigt trevlig och öppen människa som jag tror kommer att passa organisationen på Årjäng alldeles utmärkt, säger Anders Lindh, divisionschef på Moelven Timber.

- Jag har en bred bakgrund inom träindustrin och kan bidra med en helhetsförståelse för hela processen. Tiden på Moelven Wood har varit rolig, utvecklande och lärorik och därifrån tar jag med mig många bra erfarenheter. Nu ser jag fram emot att lära känna mina nya medarbetare, avslutar Johannesson.

Bild på Magnus Johannesson
Magnus Johannesson

Om oss

Moelven Industrier ASA är en skandinavisk industrikoncern som tillverkar hållbara produkter och tjänster för byggbranschen. I 2022 omsatte koncernen 14,4 miljarder NOK och har cirka 3300 medarbetare. Moelvens 34 produktionsbolag är fördelade på 41 produktionsplatser i Norge och Sverige, och är uppdelat i tre divisioner: Timber, Wood och Byggsystem.