Pressinbjudan: Välkommen till Atea Friidrottsgalans röda matta!

Tisdagen den 23 januari är det dags för Atea Friidrottsgalan som i år arrangeras på Berns i Stockholm. Härmed välkomnas media till röda mattan där intervjuer kan göras med den svenska friidrottseliten.

2023 var ett härligt friidrottsår med stora internationella framgångar för våra svenska aktiva. Nu ska detta firas!

På gästlistan till Atea Friidrottsgalan finns det gott om stjärnglans. Bragdguldsvinnaren Daniel Ståhl, Fanny Roos, Thobias Montler, Khaddi Sagnia, Andreas Kramer, Emil Danielsson, Julia Henriksson, Bianca Salming, Maja Åskag och förbundskapten Kajsa Bergqvist är några av representanterna från dagens landslag. Och på plats finns även en lång rad av forna hjältar, bland andra Carolina Klüft, Emma Green, Sanna och Jenny Kallur, Sven Nylander, Michel Tornéus och Erica Johansson.

Mellan cirka 18.00 och 18.45 kommer stora delar av Svensk Friidrott passera röda mattan på Berns och under det tidsspannet finns möjlighet för media att ta bilder och göra kortare intervjuer.

Är ni intresserade av att vara på plats för att fota eller intervjua – anmäl er genom att mejla till mathias.karlsson@friidrott.se senast den 22 januari.

I första hand är det när gästerna passerar röda mattan som media kan göra sina intervjuer. Fotografer kan ta bilder även under sjävla galan så länge de inte är i vägen för tv-kameror. Galan sänds på Expressen-TV.

Frågor? Skicka även dem till mathias.karlsson@friidrott.se

Varmt välkomna!

Svensk Friidrott har till uppgift är att främja, utveckla, organisera och administrera friidrotten i Sverige, samt att företräda den internationellt och ansvara för landslagets verksamhet. Förbundet bildades 1895 och är ett av Sveriges största idrottsförbund med drygt 600 000 medlemmar, organiserade i omkring 1 000 föreningar. Svensk Friidrott står för en idrott som är för alla, där man agerar tillsammans. En idrott som är trovärdig och hälsosam, som bygger på glädje och trygghet.

Läs mer på friidrott.se