Sparbanken Syd

Sparbanken Syds frivilliga förtidsinlösen av utestående förlagslån

Sparbanken Syd kommer att genomföra en förtida inlösen av förlagslån.

Sparbanken Syd (”Banken”) offentliggör härmed att Banken den 1 februari 2024 kommer att genomföra en förtida inlösen av det SEK 150 000 000 förlagslån med ISIN SE0011869585 som Banken den 1 februari 2019 utgivit under Bankens MTN-program (“Förlagslånet”). Inlösen har godkänts av Finansinspektionen.

I enlighet med villkoren för Förlagslånet sker återbetalning med ett pris per förlagsbevis motsvarande nominellt belopp med tillägg för upplupen ränta. Betalning kommer att ske till de personer som är registrerade som fordringshavare hos Euroclear Sweden på avstämningsdagen den 25 januari 2024.

I samband med inlösen kommer Förlagslånet avnoteras från Nasdaq Stockholm, med sista dag för handel den 22 januari 2024.

Sparbanken Syd kommer att genomföra en förtida inlösen av förlagslån.

Om Sparbanken Syd

Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. I stället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på åtta kontor runt om i Skåne och vi träffas gärna digitalt eller fysiskt.

Vi är utsedda till 2023 års Karriärföretag och en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.

Läs mer på sparbankensyd.se

Kommunikation- och marknadschef
Anna Björksten, telefon: 0411-82 21 35, e-post: anna.bjorksten@sparbankensyd.se

Följ Sparbanken Syd

Senaste pressmeddelandena från Sparbanken Syd

Sparbanken Syds lanserar 2023 års hållbarhetsrapport9.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under 2023 har Sparbanken Syd tagit stora steg framåt och genomfört en rad aktiviteter och flertalet initiativ med bankens uppsatta hållbarhetsmål för ögonen. Bland annat fortsätter man banken vi att aktivt arbeta för ett samhällsengagemang som sträcker sig långt bortom bankvärlden och har lagt stort fokus på att främja hållbarhetsarbetet kring bankens kundlöfte som innebär att hjälpa kunder att ha kunskap och kontroll över den egna vardagsekonomin, och det som Sparbanken Syd kallar för en god ekonomihälsa.