Historisk uppdatering i Bregottfabriken: tre nya storlekar

Bondeägda Arla förändrar sina klassiska Bregottpaket och lanserar tre nya storlekar – 250, 500 respektive 750 gram. Från vecka 7 finns de nya förpackningarna i matbutikernas kylar.
– Det handlar om att möta upp hushållens skiftande behov, säger Antoine Riché, ansvarig för smör och matfett på Arla Sverige.

Storleken på Bregottförpackningarna ändras för första gången sedan lanseringen 1969. Foto: Arla

Två av tre hushåll köper Bregott någon gång per år och bland konsumenterna finns en mängd olika behov, från singelhushåll till stora familjer. De nya förpackningarna är framtagna för att erbjuda ett så relevant sortiment som möjligt för alla smaker och plånböcker. Den största nyheten är storpacket på 750 gram.

– Bregott har funnits på svenskarnas frukostbord i över femtio år, men hushållens behov har förändrats mycket under den tiden. Vissa köper Bregott någon gång per år och andra gör av med ett stort paket i veckan. Vi hoppas att de nya storlekarna ska göra det lättare för alla att hitta en förpackning som matchar den egna smörkonsumtionen, säger Antoine Riché.

Bregott tillverkas på mejeriet i Götene av grädde från svenska Arlagårdar. Produkten skapades 1969 och har sedan dess varit omtyckt för sitt innehåll av naturligt goda ingredienser som grädde, rapsolja och en nypa salt.

Bregott Normalsaltat 750 gram - storpack
Bregott Normalsaltat 500 gram
Bregott Normalsaltat 250 gram

Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, Keso och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i drygt 140 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.