Väck vårkänslorna med fyra fruktiga nyheter!

Nu är vårvärmen inte långt borta och det är äntligen dags att presentera säsongens frestande nyheter. Fyra härligt söta och syrliga lanseringar intar hyllorna i februari. Nyheterna är Polly Tropical, Läkerol Strawberry och två festliga nyheter från Malaco: Gott & Blandat Juicy Giants och Strimler med smak av Tutti Frutti och Jordgubb.

Polly Tropical
Som en egen exotisk paradisö i en påse! Nu lanseras Polly Tropical, en tropisk mix av härligt sega skumtoppar med smak av persika, passionsfrukt och apelsin. Kombinationen av Pollys klassiska sega konsistens och den krämiga smaken av choklad gör påsen så god att det är omöjligt att bara ta en. Nyheten Polly Tropical lanseras i 150- och 350 grams förpackningar till de rekommenderade konsumentpriserna 28,90 kr och 49,90 kr.

Läkerol Strawberry
Sommar i en liten ask! Läkerols senaste nyhet är söt och fräsch på samma gång och förgyller dagarna med sin goda smak och uppfräschande känsla. Pastillen är som vanligt sockerfri, vegansk och innehåller endast naturliga färger och aromer. Läkerol Strawberry rymmer 25 gram och lanseras både i 1-pack och 2-pack som är perfekta att ta med sig i fickan eller i handväskan. Konsumentpriset för dessa förpackningar är 14,90 respektive 21,90 kr. Samtidigt lanseras även Läkerol Strawberry Big Pack som rymmer 75 gram och har det rekommenderade konsumentpriset 29,90 kr.

Malaco Gott & Blandat Juicy Giants
Glöm lagom, här kommer Gott & Blandat Juicy Giants! En mixpåse med sötsyrligt sockrade vingummi i större storlek och med saftig fruktsmak – helt veganska, palmoljefria och utan artificiella färgämnen. Jättenyheten Juicy Giants lanseras i en 170 grams förpackning och passar perfekt att dela med vänner och familj. Rekommenderat konsumentpris är 23,90 kr.

Malaco Strimler Tutti Frutti & Jordgubb
Malaco Snöre & Stjerner-familjen blir större, syrligare och roligare. Nu lanserar vi tillskottet Malaco Strimler i två smaker – Tutti Frutti och Jordgubb. Malaco Strimler är syrligt sockrade godisstrimlor som passar perfekt till kalaset eller för att unna sig själv. De är veganska, palmoljefria och har inga artificiella färgämnen. Malaco Strimler lanseras i en 80 grams förpackning till ett rekommenderat konsumentpris 19,90 kr.

– Vi har verkligen sett fram emot att få presentera vårens nyheter, inte minst eftersom att allt fler efterfrågar fruktiga och syrliga smaker. Dessa nyheter är perfekta när man vill förgylla stunderna i vardagen lite extra. Med lanseringarna erbjuder vi nya oemotståndliga smakupplevelser för både nya och befintliga konsumenter, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta.

Vill du veta mer om vårens nyheter är du varmt välkommen att kontakta michaela.ekelund@cloetta.se.

Om oss

Cloetta i sociala medier.