Malacos ikoniska Fizzypop blir glass

Varför välja mellan glass och godis när du kan få det bästa av två världar? I sommar kan glass- och godisälskare njuta av Fizzypop-glasspinnar, med smak av bubbelgum och fizzigt strössel, när de tar plats i Hemglass sortiment.

För de som älskar både glass och godis är Fizzypop-glasspinnar det ultimata valet. Med den klassiska smaken av Malacos rosa och blå godisflaska, och den krämiga glass-konsistensen blir resultatet en ljuvlig godisglass täckt av ett syrligt strössel som är svårt att motstå.

– Vi är glada över att smaken av vår populära Fizzypop nu kan upplevas på ett nytt smarrigt sätt, och att närvaron inom glasskategorin kan locka nya konsumenter till att prova originalprodukten, säger Carl Abrahamsson, Brand Manager på Cloetta.

– ­Inför sommarsäsongen fylls Hemglass sortiment av flera spännande smaker, och vi är extra glada över att en av dessa är Malacos omtyckta Fizzypop, som garanterat kommer att uppskattas av många, säger Sara Rencrantz, affärsutvecklingschef på Hemglass.

Fizzypop-glasspinnar finns tillgängliga i Hemglass sortiment från och med den 20 maj.

För mer information, kontakta:
Carl Abrahamsson, Brand Manager, Cloetta Sverige AB.
carl.abrahamsson@cloetta.se

Sara Rencrantz, chef affärsutveckling, Hemglass i Sverige AB
Tel: +46 70 429 63 83
sara.rencrantz@hemglass.se

Om oss

Cloetta i sociala medier.