Vänsterpartiet Malmö

Vänsterpartiet Malmö håller årsmöte!

Lördagen den 10 februari håller Vänsterpartiets största partiförening, Vänsterpartiet Malmö, sitt årsmöte. Då blickar vi tillsammans tillbaka på 2023 års verksamhet och planerar för ett sprudlande politiskt 2024. Vänsterpartiet Malmö kommer bland annat att välja en ny ordförande, styrelse, behandla verksamhetsplan för 2024 med mycket mera.

Slottsparken 1 maj 2023. Foto: Nils Sjöholm

Årsmötet hålls den 10 februari i Limhamns Folkets Hus. Klockan 9:30 öppnas mötet och förväntas hålla på till 18:00.

För information om årsmötet kontakta pressansvarig Sofie Valfridsson.

Följ Vänsterpartiet Malmö

Senaste pressmeddelandena från Vänsterpartiet Malmö

Uppmärksamma den 15 mars - FN:s dag mot islamofobi15.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande

FN:s generalförsamling fattade år 2022 beslut om att låta den 15 mars vara en internationell dag för att bekämpa islamofobin. Redan nu arrangerar Malmö stad tillsammans med civilsamhället ett uppmärksammande av den 15 mars. Vänsterpartiet anser dock att det är av vikt att genom politiskt beslut fastställa att Malmö stad årligen skall erkänna och uppmärksamma den 15 mars, oavsett politiskt styre.