Nu lanseras Arla Protein – shakes, mjölkdrycker och puddingar för en aktiv livsstil
Många svenskar vill hitta enkla och goda sätt att inkludera mer protein i sin vardagskost. Nu lanserar Arla ett nytt varumärke med proteinrika produkter som shakes, mjölkdrycker och puddingar – perfekta för dig som tränar mycket och har en aktiv livsstil. Från vecka 7 finns de nya produkterna i matbutikernas kylar.
Först att lanseras under Arlas nya varumärke är tre shakes i smakerna Choklad, Vanilj och Jordgubb & Hallon med 25 gram protein, två mjölkdrycker i smakerna Vanilj och Blåbär som innehåller 26 gram protein, samt tre puddingar med 20 gram protein i smakerna Hasselnöt Latte, Salt Karamell och Choklad.
– Allt fler konsumenter med en aktiv livsstil vill inkludera mer protein i sin kost, och vi är glada att kunna presentera dessa proteinrika nyheter. Att produkterna dessutom är riktigt goda gör det enkelt att inkludera dem i vardagen, säger Caroline Arentoft, varumärkesansvarig för Arla Protein i Sverige.
Det nya proteinrika sortimentet
Arla Protein Shakes finns i smakerna Choklad, Vanilj och Jordgubb & Hallon – tre klassiska smaker som gör det lätt för alla att hitta en favorit. Shaken innehåller 25 gram protein per förpackning, har låg fetthalt och är praktiska för den som vill ladda upp med protein på språng eller i samband med träning.
Arla Protein Mjölkdryck finns i smakerna Vanilj och Blåbär och innehåller 26 gram protein per förpackning. Även mjölkdrycken är en praktisk proteinboost on the go, och passar även bra i smoothies, kaffe eller te.
Arla Protein Pudding finns i smakerna Hasselnöt Latte, Salt Karamell och Choklad – lätta att ta med för ett smidigt mellanmål eller som dessert för den sötsugna. De har en krämig konsistens och varje bytta är laddad med 20 gram protein.
En allsidig och varierad kost bidrar med de näringsämnen vi generellt behöver dagligen. Men i en aktiv vardag är Arla Protein ett smidigt och gott sätt att få i sig protein på språng – kanske på väg till eller från gymmet.
Arla Protein-sortimentet kan ingå som en naturlig del av en varierad kost och hälsosam livsstil. Shakes och puddingar är laktosfria, mjölkdrycken är låglaktos.
Nyckelord
Kontakter
Arla Sveriges presstjänst
Tel:070-884 42 90Om oss
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, Keso och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i drygt 140 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Arla höjer mjölkpriset till bönderna i maj30.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Från och med i morgon får bönderna inom Arla mer betalt för sin mjölk. Priset höjs med 5,2 öre per kilo både för konventionell och ekologisk mjölk.
Hon är Arlas nya jordbrukschef i Sverige17.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Frida Carlsson blir ny chef för Arlas avdelning för jordbruks- och medlemsfrågor i Sverige. – Det ska bli jättespännande att arbeta i detta stora bondekooperativ. Jag ser verkligen fram emot att bidra i de viktiga ägarfrågorna inom Arla, säger hon.
Nio Arlabönder får guldmedalj av Kronprinsessan4.4.2024 06:00:00 CEST | Pressmeddelande
Måndagen den 15 april vankas stor mjölkfest på Kungliga slottet i Stockholm. I år får 23 mjölkbönder, varav nio från Arla, guldmedaljer för mjölk av högsta kvalitet. Kronprinsessan delar ut medaljerna vid ceremonin.
Oförändrat mjölkpris för Arlabönderna27.3.2024 13:00:36 CET | Pressmeddelande
Priset som bönderna får betalt för sin mjölk inom Arla är oförändrat i april, både för konventionell och ekologisk mjölk. Svenska Arlabönder får dock drygt tre öre extra på grund av en valutaeffekt.
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen i nytt skolfrukostsamarbete26.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen inleder ett nytt samarbete om skolfrukost. Som en del i satsningen lanseras i dag ett digitalt verktyg för att hjälpa fler skolor att komma igång med frukostservering.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum