Pressinbjudan: Marknadshyror eller hyresreglering – Hur ska vi ha det?

Media välkomnas till frukostsamtal under rubriken "Marknadshyror eller hyresreglering – Hur ska vi ha det?"

Frukostsamtalet kretsar kring Hyresgästföreningens senaste rapport Fem myter om hyresreglering. Genom att jämföra bostadsmarknaden i elva olika länder, med olika grad av hyresreglering, slår rapporten hål på de vanligaste argumenten som används för att införa marknadshyra i Sverige.

På samtalet deltar Fredrik Kopsch, Timbro, Martin Hofverberg, Hyresgästförenignen, Markus Kallifatides, riksdagsledamot Socialdemokraterna samt David Josefsson, riksdagsledamot Moderaterna.

Tid: 13 februari, klockan 8.30
Plats: Hyresgästföreningens huvudkontor, Norrlandsgatan 7