Einar Mattssons uppdaterade uthyrningspolicy

Sedan 1 januari 2024 har Einar Mattssons en uppdaterad uthyrningspolicy. I korthet innebär det att vi går ifrån krav på att nya hyresgäster ska ha 3,5 gånger hyran i inkomst till att titta på hur mycket hyresgästen har kvar att leva på när hyran är betald. Vi har också förtydligat att inkomsterna ska komma från Sverige. Som tidigare accepterar vi inte betalningsanmärkningar eller oreglerade skulder.

Bostad i Söderdepån

Einar Mattsson tillämpar nu följande inkomstvillkor i sfärens egna fastigheter:

Efter att hyran är betald ska följande återstå per månad (netto):

• 9 700 kronor för en ensamstående vuxen (år 2024)

• 16 100 kronor vid sammanräkning med medboende (år 2024)

• 2 900 kronor per barn (år 2024)

Det betyder att den huvudsökande behöver kunna betala hyra, ha 9 700 kronor över varje månad och eventuella tillägg för barn om du ska klara inkomstvillkoret ensam.

Hela uthyrningspolicyn  finns på vår webbplats här.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 60 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar. Läs mer om oss på einarmattsson.se och Facebook.