Adform

Adform blir första globala adtech bolaget som ansluter sig till FN:s Science Based Targets initiative (SBTi)

Dela

Adform fördubblar sitt engagemang för att förändra hållbarhetsarbetet inom adtech genom att lova att minska utsläppen till 2030.

Köpenhamn, DK, London, UK - 12 februari 2024

Adform, den mest kraftfulla och säkra plattformen för medieköp, meddelar idag att de har anslutit sig till FN:s Science Based Targets initiative (SBTi) som den första globala Demand Side Platformen (DSP) att göra så. Efter ett banbrytande år med partnerskap inom hållbarhet, tar Adform steget till nästa nivå genom att anpassa sig till SBTis kortsiktiga (2030) mål för minskning av utsläpp.

Adform fortsätter att förespråka hållbar reklam som en nyckelkomponent i sitt erbjudande. Under 2023 blev Adform medlem i Ad Net Zero och gjorde historia som den första globala DSP:n att integreras med Scope3, vilket hjälper partnermärken att mäta och minska sina koldioxidutsläpp. Genom att nu ansluta sig till SBTi stärker Adform ytterligare sitt engagemang.

The Science Based Targets initiative (SBTi) driver ambitiösa klimatåtgärder inom den privata sektorn genom att möjliggöra för organisationer att sätta vetenskapsbaserade mål för minskning av utsläpp som är i linje med den senaste klimatvetenskapen. Som ett samarbete mellan Carbon Disclosure Project (CDP), FN:s Global Compact, World Resources Institute (WRI), Världsnaturfonden (WWF) och We Mean Business Coalition är SBTi den obestridliga guldstandarden för företags miljöåtgärder. Initiativet har fått utfästelser från välkända globala varumärken såsom IKEA, JYSK, Vodafone, T-Mobile, BMW och alla ledande globala reklambyråer.

Kommentar till tillkännagivandet, Troels Philip Jensen, VD, Adform:
"Adtech-industrin är fortfarande på en resa för att verkligen integrera hållbarhet i sin strategi, eftersom hållbarhet blir en affärsfråga. På Adform omfamnar vi denna krävande resa, där många nya beslut behöver fattas. Genom att förbinda oss till vetenskapsbaserade mål för minskning av utsläpp är vi stolta över att följa en av Adforms ledande principer, '"Stand tall', eftersom SBTi är den främsta standarden för klimatåtgärder."

Anders Pilgaard Andersen, SVP, General Counsel & ESG, Adform, kommenterar:
"Från Ad Net Zero till Scope3 och nu SBTi, allt detta är bevis på vår ambition att förändra spelet inom hållbarhet i adtech. Våra partners, inklusive varumärken, byråer och utgivare, kan vara säkra på att med bara ett klick möjliggör vår plattform för dem att göra hållbara val för sina kampanjer. Vi på Adform är stolta över att omsätta våra åtaganden i handling och leverera på våra löften."

#

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Anders Pilgaard Andersen, SVP, General Counsel & ESG, Adform
Anders Pilgaard Andersen, SVP, General Counsel & ESG, Adform
Ladda ned bild
Troels Philip Jensen, VD, Adform
Troels Philip Jensen, VD, Adform
Ladda ned bild

Om oss

Adform är den mest kraftfulla och säkra medieköpsplattformen i världen.
Med över 20 års erfarenhet av att leverera exceptionell service och banbrytande teknologiska lösningar möjliggör Adform för stora varumärken, byråer och publicister att skapa, köpa och sälja digital annonsering på en global skala.
Efter att ha tänjt på gränserna genom förstärkt intelligens och en branschledande identitetslösning har Adform konsekvent förändrat spelplanen för digitala annonsörer.

Följ Adform

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Adform

Adform utser medieprofilen Stefan Szczepanski till Sverigechef för att leda tillväxten på den svenska marknaden19.2.2024 07:25:53 CET | Pressmeddelande

Adform, ett ledande globalt adtechföretag, är stolta över att meddela utnämningen av medieprofilen Stefan Szczepanski till deras nya Sverigechef. Med en omfattande erfarenhet på över 13 år inom mediebranschen och en djup förståelse för dess dynamik är Stefan redo att driva Adforms strategiska initiativ och stärka dess position i branschen.

Marknadschefens nyckelroll i AI- och datarevolutionen1.2.2024 12:53:00 CET | Nyheter

I rådande lågkonjunktur står marknadschefer inför en dubbel utmaning: att optimera intäkter samtidigt som de håller kostnaderna nere. Att ständigt anpassa sig, driva transformation och säkerställa tillväxt är fortsatt ett måste. Det kräver tid, mod, kreativitet och förståelse för marknadsavdelningens roll, marknadens behov och teknologins möjligheter. Men de som tar tillfället i akt och vågar satsa när andra håller tillbaka och sparar, kan uppleva dubbel utväxling på sin investering och skaffa sig ett betydande försprång.

Digitala annonsörer - dags att gå med i det nya normala!7.11.2023 07:42:00 CET | Nyheter

Den gamla, cookiebaserade digitala marknadsföringen fungerar inte längre. Räckvidd och frekvensstyrning har kraftigt begränsats och det påverkar effektiviteten av medieinvesteringar negativt. Vi står mitt i ett teknikskifte som kommer att forma den digitala annonseringens framtid - det har många i branschen pratat om sedan ett bra tag tillbaka. Nu, hösten 2023, är det på tiden att hoppa på framtidståget och dra nytta av en framtidssäkrad lösning. Det tycker i alla fall Adform och Schibsted som har haft ett strategiskt samarbete kring detta sedan förra hösten.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye