Case Study: Norwegian Tax Administration Allocates Individual Tax Rates 85% Faster
The Norwegian Tax Administration (NTA) supports 5.4 million Norway citizens, raising funds to provide for necessary health, education, transportation services and more. Behind this organization are 7,500 employees working hard to assist their fellow citizens. A key responsibility for the Tax Administration is to determine a tax rate for each citizen, a task that, until recently, had to be done manually. To free employees from this manual work, NTA engaged a team of Blue Prism digital workers.
Challenge
The mission of the NTA is to treat each taxpayer equally and to ensure each person receives the exact right tax rate based on their individual situation. One particularly vulnerable group among the population are those supported by the Norwegian Welfare State. Since these citizens don’t receive income from an employer, it’s critical the state determines the correct level of tax so as not to overburden them.
Armed with a list of these citizens, the tax allocation staff worked diligently to process each case. But the list was long and processing each case had to be done manually. The team had to access multiple screens to verify the taxpayer information was correct. Once adjustments were made, the staff could close the case, and it took 14 minutes to complete just one. Understandably, it was challenging for the staff to review hundreds of thousands of cases.
"Intelligent automation is quite fun because we can immediately see that it has a positive effect on our mission for the Norwegian society. With it, the tax administration can continue equally handling each taxpayer and focus on more cases than ever before.”
Håkon Bjørn RingdalHead of RPA
Solution
Blue Prism digital workers have been on the job at the NTA for four years. In that time, they have automated 70 processes, with the tax rate process being the most impactful.
Digital workers have taken on the task of evaluating each individual taxpayer, confirming their information is correct and closing the case. At the start, they handled about 4,500 taxpayers but quickly scaled. The following year, they processed 14,000. Now, 15 digital workers are handling 140,000 cases. The time to review and finalize a tax rate has gone from 14 minutes to just two minutes. Additionally, each taxpayer is handled fairly by unbiased digital workers.
The staff at the NTA were resource constrained. But with their digital colleagues on the team, staff can now manage work that wasn’t getting done before. And since employees who leave the administration aren’t necessarily replaced to do the same task, digital workers can pick up the slack and help keep operations running smoothly. To date, they’ve already made a significant contribution to business, returning 55,300 hours to employees in 2021.
Nyckelord
Kontakter
Roland AdolfssonFörsäljningsdirektör NordenSS&C Blue Prism
Tel:+46 (0)76 883 70 90roland.adolfsson@sscinc.comDokument
Länkar
Om oss
SS&C Blue Prism tillhandahåller ledande intelligent automatiseringsteknik i både privat och offentlig sektor i Sverige samt övriga världen. Vi ger kunderna möjlighet till nytänkande i hur mänskligt arbete utförs tillsammans med en säker, skalbar och smart digital arbetsstyrka vid deras sida. Digital arbetskraft ökar effektiviteten, minskar driftskostnader och frigör samtidigt tusentals arbetstimmar för personalen så de istället kan fokusera på de saker som betyder mest.
Följ SS&C Blue Prism
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från SS&C Blue Prism
Hur digitala tvillingar kan stödja digital transformation4.11.2024 10:15:40 CET | Blogginlägg
Idag är digitaliseringens närvaro omfattande och genomsyrar det mesta vi gör, oavsett om det handlar om att inteagera med kundtjänst eller beställning av mat. Den digitala tekniken ligger till grund för en stor del av våra dagliga processer och transaktioner, många av dessa är inte ens synliga för oss.
SS&C Blue Prisms prognoser för hälso- och sjukvården 20247.10.2024 10:38:09 CEST | Blogginlägg
Medan levnadskostnaderna fortsätter att klättra uppåt under 2024, satsar vården alltmer på digitala lösningar för att ge patienterna stöd och effektivisera verksamheten. Det kommer att bli ett ökat fokus på anpassad telemedicin, övervakning av patienter på distans och plattformar för virtuell vård. Dessa initiativ drivs av artificiell intelligens (AI) och automation för att förbättra tillgänglighet och bekvämlighet för patienterna.
Kundresor drivna av AI och datademokratisering 202426.9.2024 11:32:44 CEST | Blogginlägg
I takt med att utlåningskraven skärps och de höga räntorna, positionerar sig 2024 som året då kunden står i centrum. Denna utveckling äger rum i en period där kampen om att attrahera högkvalitativa kunder intensifieras, oberoende av om det rör sig om detalj- eller investeringsbanker.
SS&C Blue Prism Live - det globala eventet inom intelligent automation kommer till Stockholm12.8.2024 14:00:00 CEST | Pressinbjudan
Det banbrytande globala eventet SS&C Blue Prism Live är tillbaka i Stockholm. Den 11 september 2024 får svenska företag och innovatörer chansen att delta i en dag fylld av insikter, inspiration och nätverkande inom intelligent automation.
Det är dags att tänka om kring mänskligt arbete29.4.2024 09:06:09 CEST | Blogginlägg
Vi lever i en snabb värld där tekniken utvecklas i ett rasande tempo och svenska företag står inför ett viktigt beslut. Nu gäller det inte bara att hänga med i utvecklingen, utan att använda den effektivt och smart. Det är viktigt att varje företag ställer sig frågan: Hur kan vi utnyttja teknologins potential maximalt för att främja effektivitet samtidigt som vi bevarar och värdesätter mänskligt arbete?
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum