Case Study: Mölndal Provides Rapid Social Assistance to Citizens in Need with Intelligent Automation
Located on the west coast of Sweden, Mölndal is a municipality comprised of around 70,000 residents. When people living in Mölndal are unable to support themselves, the municipality provides social assistance. Of course, residents only request help once they’re in desperate need, but applications for social assistance could take three weeks to complete. Mölndal needed to find a faster way to get people the help they needed, so they brought in a team of Blue Prism digital workers.
Challenge
To ensure all citizens are well cared for, the municipality of Mölndal provides social assistance for those who become unable to care for themselves. People in need of help must fill out an application, which includes a broad range of personal information outlining their current circumstances, such as rent, utility payments and other financials. While Mölndal was keen to assist their citizens as quickly as possible, processing their applications was taking up to three weeks. This was time that people needing urgent help simply didn’t have. Mölndal was determined to cut down application processing time and get much-needed help out to people, sooner.
"From the application to disbursing funds, it’s now an average of three to five days. This is good for the citizens and our users because, instead of coming here every month and applying for income support, they can now do it from home, when they themselves feel the need to apply."
Annika SamuelssonHead of Digitalization and IT
Solution
Applying for social assistance can be a labor-intensive process requiring the collection and processing of a lot of information from many sources. While very time consuming for human workers to complete, it’s exactly the type of task ideally suited for Blue Prism digital workers. So, after evaluating the application process, Mölndal deployed digital workers to support application processing. And their impacts were immediate and dramatic. Now, instead of a three-week wait, citizens are receiving funds into their nominated bank account in just three to five days. Digital workers are handling the process with consistency and accuracy— treating each citizen exactly the same. Mölndal has found that they have gained more control in the application process and that funding is being allocated correctly which has led to cost savings.
What’s more, freed from having to process applications, Mölndal’s social workers are able to spend more time doing what they love to do—providing direct aid and assistance to citizens. But most importantly, the addition of the Blue Prism digital workforce has meant that people in desperate need of help are now getting it much more quickly.
Nyckelord
Kontakter
Roland AdolfssonFörsäljningsdirektör NordenSS&C Blue Prism
Tel:+46 (0)76 883 70 90roland.adolfsson@sscinc.comDokument
Länkar
Om oss
SS&C Blue Prism tillhandahåller ledande intelligent automatiseringsteknik i både privat och offentlig sektor i Sverige samt övriga världen. Vi ger kunderna möjlighet till nytänkande i hur mänskligt arbete utförs tillsammans med en säker, skalbar och smart digital arbetsstyrka vid deras sida. Digital arbetskraft ökar effektiviteten, minskar driftskostnader och frigör samtidigt tusentals arbetstimmar för personalen så de istället kan fokusera på de saker som betyder mest.
Följ SS&C Blue Prism
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från SS&C Blue Prism
Hur digitala tvillingar kan stödja digital transformation4.11.2024 10:15:40 CET | Blogginlägg
Idag är digitaliseringens närvaro omfattande och genomsyrar det mesta vi gör, oavsett om det handlar om att inteagera med kundtjänst eller beställning av mat. Den digitala tekniken ligger till grund för en stor del av våra dagliga processer och transaktioner, många av dessa är inte ens synliga för oss.
SS&C Blue Prisms prognoser för hälso- och sjukvården 20247.10.2024 10:38:09 CEST | Blogginlägg
Medan levnadskostnaderna fortsätter att klättra uppåt under 2024, satsar vården alltmer på digitala lösningar för att ge patienterna stöd och effektivisera verksamheten. Det kommer att bli ett ökat fokus på anpassad telemedicin, övervakning av patienter på distans och plattformar för virtuell vård. Dessa initiativ drivs av artificiell intelligens (AI) och automation för att förbättra tillgänglighet och bekvämlighet för patienterna.
Kundresor drivna av AI och datademokratisering 202426.9.2024 11:32:44 CEST | Blogginlägg
I takt med att utlåningskraven skärps och de höga räntorna, positionerar sig 2024 som året då kunden står i centrum. Denna utveckling äger rum i en period där kampen om att attrahera högkvalitativa kunder intensifieras, oberoende av om det rör sig om detalj- eller investeringsbanker.
SS&C Blue Prism Live - det globala eventet inom intelligent automation kommer till Stockholm12.8.2024 14:00:00 CEST | Pressinbjudan
Det banbrytande globala eventet SS&C Blue Prism Live är tillbaka i Stockholm. Den 11 september 2024 får svenska företag och innovatörer chansen att delta i en dag fylld av insikter, inspiration och nätverkande inom intelligent automation.
Det är dags att tänka om kring mänskligt arbete29.4.2024 09:06:09 CEST | Blogginlägg
Vi lever i en snabb värld där tekniken utvecklas i ett rasande tempo och svenska företag står inför ett viktigt beslut. Nu gäller det inte bara att hänga med i utvecklingen, utan att använda den effektivt och smart. Det är viktigt att varje företag ställer sig frågan: Hur kan vi utnyttja teknologins potential maximalt för att främja effektivitet samtidigt som vi bevarar och värdesätter mänskligt arbete?
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum