SS&C Blue Prism

Case Study: Nordea Maintains Compliance with Digital Workers and OCR

Dela

Based in Finland and founded 200 years ago, today Nordea is a modern, digitally enabled bank. And this often requires them to send and receive high volumes of digital files. However, many files they had to process were optical or graphical in nature which was causing problems for Nordea’s document scanning systems. So, they wondered, “Can we integrate optical scanning to speed up processing?” And the answer was yes, thanks to intelligent automation.

Challenge
Nordea was processing large volumes of digital information every day, and they were using text-based processing software to automate much of it. But with the growing use of different file formats, like image-based PDFs, Nordea found its systems were struggling to process the information they were receiving. They needed a clever way to bridge the gap between their text-based systems and the use of image-based formats.

"A digital worker picks up the graphical file, converts the whole document with OCR. It then reads it and transforms it into an output that we can use because it’s now become text."
Agnieszka Belowska, Head of Robotics, LinkedIn

null

Solution
Nordea was already well-versed in the use of text-based processing. And Optical Character Recognition (OCR) technology had been available in the market for some time. But the question for Nordea was whether they could integrate OCR into its current systems to automatically identify and convert image-based files without resorting to a manual solution. Enter Blue Prism intelligent automation. Now, when a file is received, digital workers identify those that are optical or graphical in nature. They then use OCR to scan and convert the file into a text-based format.

This was especially helpful when Nordea moved its headquarters from Sweden to Finland. The move triggered the European Central Bank (ECB) to review Nordea’s internal risk models. Using OCR and intelligent automation Nordea developed an integration that reads customer transaction data from non-text documents and feeds that data into Nordea’s internal reports. The reports are then supplied to the ECB for review and to ensure continued compliance by the bank.

Nyckelord

Kontakter

Dokument

Länkar

Om oss

SS&C Blue Prism tillhandahåller ledande intelligent automatiseringsteknik i både privat och offentlig sektor i Sverige samt övriga världen. Vi ger kunderna möjlighet till nytänkande i hur mänskligt arbete utförs tillsammans med en säker, skalbar och smart digital arbetsstyrka vid deras sida. Digital arbetskraft ökar effektiviteten, minskar driftskostnader och frigör samtidigt tusentals arbetstimmar för personalen så de istället kan fokusera på de saker som betyder mest. 

Följ SS&C Blue Prism

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från SS&C Blue Prism

SS&C Blue Prisms prognoser för hälso- och sjukvården 20247.10.2024 10:38:09 CEST | Blogginlägg

Medan levnadskostnaderna fortsätter att klättra uppåt under 2024, satsar vården alltmer på digitala lösningar för att ge patienterna stöd och effektivisera verksamheten. Det kommer att bli ett ökat fokus på anpassad telemedicin, övervakning av patienter på distans och plattformar för virtuell vård. Dessa initiativ drivs av artificiell intelligens (AI) och automation för att förbättra tillgänglighet och bekvämlighet för patienterna.

Det är dags att tänka om kring mänskligt arbete29.4.2024 09:06:09 CEST | Blogginlägg

Vi lever i en snabb värld där tekniken utvecklas i ett rasande tempo och svenska företag står inför ett viktigt beslut. Nu gäller det inte bara att hänga med i utvecklingen, utan att använda den effektivt och smart. Det är viktigt att varje företag ställer sig frågan: Hur kan vi utnyttja teknologins potential maximalt för att främja effektivitet samtidigt som vi bevarar och värdesätter mänskligt arbete?

Case Study: Digital Workers Help Nuuday Insource Invoice Automation14.2.2024 10:00:00 CET | Blogginlägg

Danish telecommunications provider, Nuuday, strives to deliver the best digital services and customer experience to its 5.9 million customers. They’re not afraid to challenge the status quo — and they use technology to do it. When they realized that outsourcing some of their financial services had ceased to benefit the company, they brought the work and, most importantly, the knowledge back to Denmark. To ease the transition, they turned to their team of SS&C Blue Prism digital workers.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye